جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرزانه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه حوزه علمیه را خاستگاه اصلی پرورش و فرهنگ سازی در جامعه دانست و گفت: حوزه علمیه می تواند طوری اهتمام ورزد که همگان به خوبی تمام مفاهیم انقلابی و بصیرت را به دست آورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، در نشست هم اندیشی در خصوص ابلاغیه اخیر ماده واحده اعتبار و نحوه اعطای امتیازهای علمی به حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب یادآور شد: پرورش و فرهنگ سازی در جامعه امر مهمی است که حوزه علمیه خاستگاه اصلی آن می باشد.

وی افزود: اصول، اهداف، آرمان ها و ارزش های انقلاب روشن است و بر اساس آن باید انسان سازی شود و این فرهنگ در زندگی افراد به صورت برجسته ای دیده شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه حرکت مجموعه فعالیت در این حوزه باید به گونه ای باشد که سخن انقلاب اسلامی بیش از پیش مطرح شود، گفت: حوزه علمیه می تواند طوری اهتمام ورزد که همگان به خوبی تمام مفاهیم انقلابی و بصیرت را به دست آورند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با بیان اینکه اعطای این ماده واحده در شان این حوزه بوده و هست و ظرفیت خوبی نیز دارد، اظهار کرد: ارکان و زیرساخت های این کار به گونه ای باید تنظیم شود که خروجی اش در قامت و جایگاه حوزه علمیه خراسان باشد تا آثار برجسته ای ارائه گردد.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه ای ساماندهی شود که مجموعه های پژوهشی بیشتر از پیش بدرخشند و به طور مستقل با نظارت ستادی این حوزه فعالیت کنند، ابراز کرد: همه این کارها می بایست برخاسته از اسناد بالادستی باشد. در چشم انداز حوزه علمیه خراسان آینده ای برای چند سال آینده به ویژه با نگاه به همسایه های شرقی کشور درنظر گرفته شده است و آنان نیز به فعالیت های علمی فرهنگی این حوزه می نگرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha