شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه / حجت‌الاسلام سعید نیازی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی، در عصر نبرد اندیشه‌ها و فتنه‌های فکری، اندیشه‌های رقیب انقلاب اسلامی را خوب می‌شناخت و گلوگاه‌ این اندیشه‌ها را در دست داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز،  حجت‌الاسلام سعید نیازی استاد حوزه علمیه تبریز،  امروز در  نشست علمی بزرگداشت مقام علمی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی که به صورت مجازی به همت مجمع عالی حکمت اسلامی تبریز برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله مصباح یزدی، گفت : توجه و تعهد به انقلاب اسلامی، سیاست کاری ایشان نبود، بلکه خاصیت روحی و فکری ایشان بود.  

وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی، در عصر نبرد اندیشه‌ها و فتنه‌های فکری، اندیشه‌های رقیب انقلاب اسلامی را خوب می‌شناخت و گلوگاه‌ این اندیشه‌ها را در دست داشت.  

استاد حوزه علمیه تبریز افزود: بنابر متن بیانیه گام دوم و همچنین تحلیل اهالی اندیشه، مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، نسل جدید و جوان است.  

وی اضافه کرد: نسل جوان، ذائقه، زبان و مسایل خاص خود را دارد و ما نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن این خصوصیات، نسل جدید را به سمت توجه به محتوای بیانیه گام دوم و نهادینه کردن این محتوا در ذهن و قلب این نسل اقدام کنیم.  

حجت‌الاسلام نیازی با بیان اینکه تا نسل جوان در گام دوم که مخاطب اصلی هستند، از حیث نظری و ذهنی با منظومه فکری انقلاب اسلامی همراهی نکنند در مقام عمل برای تحقق اهداف انقلاب، پای کار نخواهد بود.  

وی ادامه داد: اندیشه های آیت الله مصباح یزدی می‌تواند نسل جدید را با زبان، ذائقه، تاریخ و مسائل خاص خود، با اندیشه‌های انقلاب اسلامی همراه کند.

استاد حوزه علمیه تبریز افزود: برای بازخوانی اندیشه انقلاب در گام دوم متناسب با نسل جدید و ناظر بر شبهات مطروحه باید به سراغ متفکرانی برویم که انقلابی می‌اندیشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha