جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علیرضا آشناگر

حوزه/ استاندار سمنان گفت:یاد و نام امام خمینی(ره) در بین امت های اسلامی و هرجایی از جهان که سخن از استکبار ستیزی است، می درخشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، امروز در جمع خبرنگاران، تشریح برنامه ها و پروژه های دهه فجر انقلاب اسلامی در سال ۹۹ در استان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، روز جشن مردم به خبرنگاران، اصحاب رسانه و مردم عزیز و شریف استان، گفت: مردم در پیروی از امام راحل، توانستند سلسله پادشاهی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله را به زیر کشیده و به این سلسله شاهنشاهی پایان دادند و نظام جمهوری اسلامی را در این کشور مستقر کردند و از این رو، این ایام ایام مبارک و فرخنده ای است و یاد و نام امام(ره)، همواره در بین امت های اسلامی و هرجایی که سخن از اسلام و مبارزه با استبداد و استکبار در جهان است، می درخشد.

وی افزود: امام(ره) نقش بی بدیلی در شروع و استمرار انقلاب و استقرار نظام ‌جمهوری اسلامی داشتند و یک تنه راهی را شروع کردند که موجب اقتخار اسلام شد.

آشناگر ادامه داد: امام راحل علاوه بر اینکه مبارزات انقلابی مردم را هدایت کردند، دین اسلام را به عنوان برنامه زندگی و برترین برنامه به مردم و دنیا معرفی کردند و زمینه صدور این ارزشها به دنیا نیز فراهم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به واسطه گسترش بیماری مهلک کرونا و به منظور حفظ سلامت خبرنگاران محترم، نشست های خبری با اصحاب رسانه به دلیل محدودیت ها کاهش یافت و امروز نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود حضوری و غیرحضوری میزبان این عزیزان هستیم، خاطر نشان کرد: امروز با اقدامات صورت گرفته، ۵ شهرستان ما در وضعیت آبی قرار داشته و ۳ شهرستان دیگر ما در وضعیت زرد قرار دارند که این مهم نتیجه عملکرد مطلوب مردم و مسئولین و کادر درمانی است.

وی گفت: در کنترل بیماری کرونا اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و امروز شاهدیم وضعیت استان وضعیت با ثباتی است و ان‌شاء الله با رعایت پروتکل های اجتماعی، این وضعیت با ثبات ادامه دار خواهد بود.

آشناگر از حضور در شهرستان های استان در ایام الله دهه فجر سال جاری به صورت حضوری خبر داد و گفت: برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در استان و در شهرستان ها به صورت حضوری و به واسطه شیوع ویروس کرونا و محدودیت های موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت متمرکز برگزار خواهد شد

استاندار سمنان اظهار داشت: کرونا در بخش های مختلفی از اقتصاد کشور و فعالیت های دولت، نه تنها در کشور ما بلکه سرتاسر دنیا تاثیر گذار بوده است؛ ولیکن تلاش ما در استان بر این قرار گرفت تا فعالیت های عمرانی در کنار اقدامات و فعالیت های درمانی، علی رغم تشدید فشارها و محدودیت ها و تحریم ها با پایداری و مقاومت مردم و رهبر و مسئولین در برابر قدرت های استکباری جهان، با قدرت روند رو به پیشرفت آن ادامه داشته باشد که خوبشختانه امروز شاهدیم نسبت به سالهای گذشته جهش خوبی در بحث طرح های عمرانی استان ایجاد شده است.

آشناگر با بیان اینکه در دهه فجر سال جاری نسبت به سال گذشته در بحث افتتاح طرح های عمرانی و سرمایه گذاری، جهش خوبی صورت گرفته است، گفت: در دهه فجر سال ۹۸ طرح های عمرانی با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره برداری رسید که این میزان در سال جاری به یک هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد ۵۵۹ طرح عمرانی و سرمایه گذاری در دهه فجر سال جاری در استان سمنان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که از این تعداد ۳۸۲ طرح عمرانی و ۷۳ طرح سرمایه گذای افتتاحی بوده و به بهره برداری می رسد که بالغ بر ۵۱۲ میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی و ۹۰۴ میلیارد تومان اعتبار در بخش سرمایه گذاری طرح های افتتاحی هزینه شده است.

آشناگر ادامه داد: طرح هایی که آغاز عملیات اجرایی آنها در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری کلید می خورد، ۱۰۴ طرح است که ۹۶ طرح با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان در بخش عمرانی و ۸ طرح با اعتبار ۶۱۳ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در بخش طرح های افتتاحی سرمایه گذاری در دهه فجر سال جاری، از ایجاد یک هزار و ۴۰۷ فرصت شغلی جدید در استان خبر داد.

وی از مکاتبه، پیگیری، اخذ موافقت و دستور رئیس جمهور محترم به منظور تامین اعتبار پروژه های اولویت دار استان با اعتباری بالغ بر ۵۹۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با دستور و موافقت ریاست محترم جمهوری، پیگیری برای تامین اعتبار پروژه های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد استان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون در دو مرحله اعتباری بالغ بر ۱۳۹ میلیارد تومان برای این مهم اعمال شده است.

استاندار سمنان با اشاره به سفر رئیس محترم قوه قضاییه به استان، به دستور آیت الله رئیسی مبنی بر آزادسازی و در اختیار قرار گرفتن کاروانسرای شاه عباسی سمنان به شهرداری این شهر اشاره داشت و گفت: با هماهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، توسط شهرداری بهسازی این کاروانسرا در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک این ‌مجموعه تاریخی و گرشگری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بیمارستان مهدیشهر رو به اتمام است؛ تجهیزات تهیه شده و ان‌شاءالله تا پایان دولت این مجموعه بهره برداری خواهد شد، برای طرح تامین آب شرب شاهرود از چشمه قطری نیز با دستور ریاست محترم قوه قضاییه کارگروهی برای رسیدگی به این مهم فعال می شود؛ در حدود ۱۱ سال پیش، ۳۲ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده که انشاءالله بتوانیم با پیگیری های مستمر و ویژه، شاهد به سرانجام رسیدن این طرح و استفاده و بهره برداری از آن باشیم.

آشناگر، به طرح تامین آب شرب سرخه به عنوان یکی از مشکلات جدی و مطالبات مردم این شهرستان اشاره داشت که افتتاح شد و به بهره براری رسید و خاطر نشان کرد: ما در استان یک ابر پروژه به نام تامین آب از منابع خارج از استان همچون انتقال آب دریای خزر و منابع دیگر به فلات مرکزی داریم که در حال پیگیری بوده و مجوز ها اخذ شده است؛ مطالعات تامین مالی صورت ‌گرفته و با تاکید ما فراخوان توسط وزارت نیرو انجام می گیرد و ان‌شاءالله این پروژه که از مطالبات جدی مردم و دغدغه های اصلی ماست، شروع شود تا در پروسه زمانی مناسب مردم استان از این آب استفاده کنند.

وی اظهار داشت: توسعه استان منوط به استفاده از این منابع آبی است و کویری بودن و کم بارش بودن به همراه برداشت از منابع زیر زمینی و تبخیر بالا، ما را با مشکل مواجه خواهد ساخت که نیاز است اینگونه پروژه ها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha