شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
داوطلبان در مسجد بیرمنگام ۲ هزار بسته غذایی به نیازمندان تحویل دادند + تصاویر

حوزه/ داوطلبان مسلمان در مسجد گرین لین در شهر بیرمنگام انگلستان با وجود برف شدیدی که در حال باریدن بود، به صف نیازمندانی که برای دریافت کمک مراجعه کرده‌ بودند، رسیدگی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از metro، درحالی که برف شدیدی در بیرمنگام انگلستان در حال بارش بود، در میان تقاضای گسترده مردم، داوطلبان امدادگر از سوی مرکز اسلامی، به نیازمندانی که در سرمای شدید و وضعیت بیکاری در ایام کرونا نیاز به کمک داشتند، دست یاری دراز کرده و به توزیع ۲ هزار وعده غذایی اقدام کردند.

آن‌ها شامل کارگران بیکار شده ای بودند که از آنها خواسته شد فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در حالی که با صبر و حوصله منتظر غذا و مایحتاج ضروری بودند در داخل مسجد گرین لین و جامعه اسلامی پناهگاه داده شدند.

هر هفته صدها خانواده به این مسجد متوسل می‌شوند و هم‌اکنون این مرکز اسلامی به کانون حمایت از فقیرترین افراد شهر تبدیل شده است.

 کمپین سالانه «زمستان را متوقف کند» که توسط مسجد و خیریه امداد اسلامی انگلیس  برگزار می‌شود ، در طی همه گیری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. حدود ۲۰۰ کیسه تدارکات و بیش از ۱۰۰ وعده غذای گرم بریانی صبح امروز قبل از توزیع در مرکز شهر تهیه شد. ۳۰۰ بسته دیگر یا از طریق بانک غذایی مسجد توزیع شده و یا به خانه‌های افراد آسیب پذیر تحویل داده شده است.

امداد اسلامی ، که از بیرمنگام آغاز شده، اعلام کرد که معادل ۲۰۰۰ وعده غذای اساسی به طور کلی توزیع می‌شود. اولین افرادی که به بانک غذا مراجعه کردند و نیم‌ساعت قبل از باز شدن درهای پارکینگ، به محل رسیدند، داستانهای مشابهی داشتند.

 کریگ جیمز ، ۲۹ ساله ، اصالتاً اهل تلفورد یکی از افراد آسیب‌پذیر که برای کمک‌گیری آمده ، به خبرنگاران گفت پس از از دست دادن کار خود به عنوان کارگر در یک ساختمان در یک خوابگاه در نزدیکی مسجد زندگی می کرد.

 وی گفت: من به دلیل شیوع کرونا از کار اخراج شدم و از آن زمان به بعد چیز دیگری پیدا نکردم. مشکل است. من هیچ خانواده ای ندارم ، هیچ چیز خیلی گران است. من فقط سپاسگزارم که مسجد در اینجا هست است.

کیت برنز ، ۳۵ یکی دیگر از کسانی که مراجعه کرده ، نیز ، ابراز امیدواری کرد که پشتیبانی این مسجد به بهبود وضعیت او کمک کند. وی گفت: من کار می کردم اما از زمان شیوع کرونا من بیکار شده‌ام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha