پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اهدای کیوب قرآن به بیمارستان‌های شرق لانگشایر در انگلیس

حوزه/ کیوب‌های قرآن در حقیقت پخش‌کننده‌های صوتی به شکل مکعب برای تلاوت‌ قرآن و ادعیه هستند که توسط یک بنیاد اسلامی به بیمارستان‌ها در شرق لانگشایر در بریتانیا اهداء شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  lancashiretelegraph، بیمارستان‌های شرق لانگشایر در انگلیس، برای بیماران مسلمان، یک محموله «مکعب قرآن» دریافت کرده است.

مکعب‌های قرآن یا «کیوب قرآن» در حقیقت پخش‌کننده‌های ام.پی‌تری به شکل مکعب برای تلاوت آیات قرآن هستند که توسط بنیاد روحانیت به بیمارستان‌ها برای آرامش دادن به بیماران مسلمان ارسال شدند.

در این مکعب‌ها دعاهای اسلامی و تلاوت‌های قرآن بارگیری شده‌اند، و توسط تیم مراقبت معنوی این بنیاد برای حمایت از بیماران در پنج بیمارستان از جمله رویال بلکبرن، بیمارستان عمومی برنلی، بیمارستان آکرینگتون ویکتوریا ، کلیترو و پندل ارائه شده است.

فضل حسن امام جماعت و روحانی مسلمان هماهنگ کننده گفت: ما از دریافت این کمک‌ها بسیار خرسند شدیم‌، که کمک زیادی به حمایت عاطفی و بهبود معنوی بیماران مسلمان بستری می‌کند.

وی گفت: داشتن دعا و تلاوت قرآن در کنار تختخواب آنها ، به ویژه برای بیمارانی که به دلیل شیوع کرونا در لحظات پایانی عمر به سر می‌برند، بسیار ضعیف هستند و نمی‌توانند خودشان دعا بخوانند، می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند.

امام فاضل اضافه کرد: پروژه مکعب قرآن ، به نزدیکان بیماران نیز احساس آرامش و آسایش زیادی می‌دهد ، زیرا می‌دانند عزیزانشان در چنین برهه‌ای به ایمانشان تکیه کرده‌اند. ما از کارمندان بازخورد دریافت کرده‌ایم و یادآوری می‌کنیم که وقتی خانواده‌ها در هنگام تماس‌های ویدیویی خود تلاوت قرآن را می‌شنوند، تحت تأثیر این حرکت کارمندان ما قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که این تأمل بسیار مثبتی در ارائه مراقبت و عطوفت فردی است و نمایشی از وظیفه ما برای تحقق نیازهای معنوی ، مذهبی و عاطفی بیماران است.

جود هریسون ، مدیر بخش ردیفورد در بیمارستان پندل گفت: من می‌خواهم بیان کنم که بیماران ما در این شرایط وحشتناک، چگونه با شنیدن قرآن آرامش پیدا می‌کنند و از همه دست اندرکاران این پروژه تشکر می کنم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha