یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خنثی کردن 12 پرونده طلاق و جلوگیری از تیراندازی در مجالس توسط مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خرمشهر گفت: تابه‌حال توانستیم ۱۲ پرونده طلاق را مختومه و بین زوجین صلح و سازش برقرار کنیم و إن‌شاءالله درصدد هستیم تا مشکل تعداد بیشتری از زوجینی که در معرض طلاق هستند را حل کنیم.

حجت‌الاسلام رضا حیدری نژاد، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خرمشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به افزایش معضل طلاق در میان خانواده‌ها، اظهارداشت: در جلسات متعدی که با مسئولین شهرستان خرمشهر داشتیم متوجه شدیم که یکی از مشکلات اصلی این شهرستان افزایش آمار متقاضیان طلاق است؛ لذا به‌صورت خودجوش همراه با طلاب و روحانیون مدرسه وارد این عرصه برای کاهش این آسیب اجتماعی شدیم.

وی افزود: در مرحله اول کلیه طلاب و روحانیونی که در مناطق مختلف شهرستان اقامت دارند را مکلف کردیم تا خانواده‌هایی که در معرض طلاق هستند یا پرونده طلاق در جریان دارند را شناسایی کرده و به اطلاع ما برسانند و در مرحله بعد به‌صورت رایگان برای زوجین در حضور خانواده‌ها کلاس‌های مشاوره رایگان برگزار کردیم تا بتوانیم از طلاق آن‌ها جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام حیدری نژاد، خاطرنشان کرد: تابه‌حال توانستیم ۱۲ پرونده طلاق را مختومه و بین زوجین صلح و سازش برقرار کنیم و إن‌شاءالله درصدد هستیم تا با همکاری مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) شهرستان خرمشهر، مشکل تعداد بیشتری از زوجینی که در معرض طلاق هستند را حل کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خرمشهر تصریح کرد: به دنبال این هستیم که برای طلاب سطح دو مدرسه مجوز مشاوره اخذ کنیم و مکانی را برای مشاوره رایگان راه‌اندازی و به این فعالیت حالت رسمی ببخشیم و در این زمینه با حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان مذاکراتی صورت گرفته و وی به ما قول همکاری داده‌اند.

وی در پایان از جمع‌آوری تعدادی اسلحه توسط بسیج مدرسه و جلوگیری از تیراندازی در مجالس عزا و عروسی خبر داد و گفت: یکی دیگر از مشکلات شهرستان تیراندازی در مجالس است که  در این زمینه توانستیم حدود ۷ اسلحه را جمع‌آوری کنیم همچنین بنده شخصاً با بزرگان یکی از مناطقی که اقدام به تیراندازی در مجالس خود می‌کردند صحبت کرده و از آن‌ها قول گرفتم دیگر در مجالس تیراندازی نکنند که خوشبختانه از آن تاریخ به بعد دیگر شاهد تیراندازی در مجالس در آن منطقه نیستیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    لطفا عالمی را به دفاتر طلاق معرفی کنید که قبل از طلاق حتما با عالمی متخصص مشورت کنند و علما را از این طریق در بین مردم دوباره ورود بدهید تا میانجگری ها میکنند