چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 941966
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
قوه قضائیه

حوزه/ اخیراً یکی از مطالبات اصلی مردم که در نظرسنجی‌ها و فضای مجازی کاملاً قابل‌مشاهده بود بحث مبارزه با فساد است.

خبرگزاری حوزه |مبارزه با فساد و مفسدین خواسته به‌حق مردم از قوه قضائیه است که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی مورد تأکید بوده است.
اخیراً نیز یکی از مطالبات اصلی مردم که در نظرسنجی‌ها و فضای مجازی کاملاً قابل‌مشاهده بود بحث مبارزه با فساد است فسادی که به تعبیر مقام معظم رهبری به‌مانند اژدهای چند سر می‌ماند در این میان با ورود حجت الاسلام والمسلمین  رئیسی به قوه قضائیه شاهد هستیم که مبارزه با فساد به‌خصوص دانه‌درشت‌ها با شتاب بیشتری در حال انجام است مبارزه‌ای که قطعاً نیازمند حمایت و پشتیبانی از قوه قضائیه و قضات محترم است.

از سوی دیگر نه‌تنها مبارزه با فساد و دانه‌درشت‌ها موجب بازگرداندن بیت‌المال به خزانه کشور می‌شود بلکه اثرات زیادی در سطح جامعه و بین مردم دارد درواقع می‌توان گفت که مبارزه با فساد موجب افزایش اعتماد عمومی شده و مانور رسانه‌های معاند را خنثی می‌کند و به عبارت ساده‌تر اعتماد مردم به‌نظام دوچندان می‌شود.

البته نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که برخی از افراد و به‌خصوص افرادی که در بدنه مدیریتی کشور حضور دارند احتمال دارد که در این مسیر سنگ‌اندازی و کارشکنی‌هایی را ایجاد کنند نباید در برابر این‌گونه اقدامات کوتاه آمد و نکته دوم اینکه نهادهای نظارتی نیز باید در این زمینه بیش‌ازپیش همراه و همگام قوه قضائیه باشند.

علاوه بر این مجلس شورای اسلامی یکی از نهادهایی است که قطعاً می‌تواند در مبارزه با فساد و رانت خالی نقش ویژه داشته و دوشادوش قوه قضائیه باشد.

به‌هرحال این امیدی را که در بین مردم ایجادشده و مورد استعمال شدید مردم قرارگرفتن است باید ادامه یافته و تا خشکاندن تمامی ریشه‌های فساد تداوم یابد.

عباسعلی محمدی- فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha