چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سرهنگ سلامی

حوزه/ سرهنگ سلامی گفت: استان سمنان دارای ۱۲۰ شهید مفقودالاثر است که تاکنون ۸۰ درصد نمونه‌برداری از DNA خانواده شهدای مفقودالاثر استان انجام شده که مابقی آنها به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ محمد حسن سلامی، در جلسه هماهنگی پیگیری امور شهدای مفقود استان که با حضور نمایندگان نیروهای مسلح و مسئولان استان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار شد، اظهار داشت: شهدای مفقود، فداکارترین، مخلص‌ترین و گمنام‌ترین رزمندگانی بودند که برای اسلام و انقلاب تا پای جان فداکاری کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان تصریح کرد: تلاش طاقت‌فرسا برای یافتن پیکرهای شهدا و بازگرداندن شهدا به خانواده‌هایشان، تشییع و خاک ‌سپاری، تکریم و تعظیم مقام شهدا و سپاسگزاری از خانواده شهدا سرمنشأ آثار و برکات فراوان در کشور است.

وی افزود: تفحص پیکر شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود و امروز وظیفه‌ داریم تا راه شهدا را به‌درستی ادامه دهیم و ارزش‌های آن‌ها حفظ کنیم‌.

سرهنگ سلامی گفت: استان سمنان دارای ۱۲۰ شهید مفقودالاثر است که تا کنون ۸۰ درصد نمونه‌برداری از DNA خانواده شهدای مفقودالاثر استان انجام شده است که مابقی آنها به زود انجام خواهد شد.

وی افزود: سپاه پاسداران استان از سال‌های گذشته اقدامات ارزشمندی از جمله گرفتن DNA از خانواده‌های مفقودین راشروع  کرده و امیدواریم در چهلمین سال دفاع مقدس نمونه‌برداری از خانواده شهدا را به پایان برسانیم و کار به کمیته جستجو سپرده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان تصریح کرد: با همکاری سپاه و بسیج، ارتش، ناجا و جهاد استان پس از مشخص شدن آمار دقیق شهدای مفقود استان، کمیته بازخوانی عملیات‌ها جهت دریافت اطلاعات نقطه‌ای تشکیل خواهد شد که ان‌شاءالله هر چه سریع تر شهدای مفقود استان سمنان تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha