جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت دهه فجر در مدرسه علمیه ریحانه الرسول ارومیه

حوزه/ حکومت شاهنشاهی سعی می کرد به جای دین باستان گرایی را ترویج دهد و به همین مناسبت هر ساله جشن های ۲۵۰۰ ساله را برگزار می کرد و ملی گرایی و قومیت گرایی را ترویج می داد و با این کار ضمن ضربه زدن به دین به نزاع های قومی هم دامن می زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، زینب ارزانی، امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر که با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در مدرسه علمیه ریحانة الرسول این شهر برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی هویت واقعی انسانیت را به مردم برگرداند، اظهار داشت: با نفس مسیحایی امام خمینی (ره) مرد و زن جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کردند و در دوران شاه یک خفقان بزر حاکم بود و هیچ کس حق نداشت حقوق خود را مطالبه کند و حمل کتب مراجع تقلید و قرآن ممنوع بود.

وی تصریح کرد: ایران در سیاست، اقتصاد و فرهنگ به طور کامل به آمریکا و غرب وابسته بود و حتی مرکبات خود را هم از این کشور وارد می کرد و همین امر موجب تضعیف کشور می شد و فرهنگ غربی را در بین مردم حاکم می کرد و از زنان با پوشش نامناسب به عنوان ابزار جذب مخاطب در تبلیغات تلویزیونی استفاده می شد.

کارشناس فرهنگی با بیان این که تمام همت حکومت در زمان شاه این بود که مردم را از دین اسلام دور کند، افزود: حکومت پهلوی سعی می کرد به جای دین باستان گرایی را ترویج دهد و به همین مناسبت هر ساله جشن های ۲۵۰۰ ساله را برگزار می کرد و ملی گرایی و قومیت گرایی را ترویج می داد و با این کار ضمن ضربه زدن به دین به نزاع های قومی هم دامن می زد.

وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی همه اقوام و مذاهب و ادیان را زیر پرچم انقلاب اسلامی جمع و وحدت و برادری را در کشور حاکم کرد و به تعصبات جاهلی پایان داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha