جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجلیل از طلاب جهادی مدارس علمیه خواهران استان قم

حوزه/ مراسم تجلیل از طلاب جهادی مدارس علمیه خواهران استان قم که در عرصه پرستاری از بیماران کرونایی در بیمارستان ها فعالیت داشتند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم تجلیل از طلاب جهادی مدارس علمیه خواهران استان قم که در عرصه پرستاری از بیماران کرونایی در بیمارستان ها فعالیت داشتند، در آستانه سالروز میلاد ام ابیها، حضرت زهرا(س) به میزبانی معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم صبح سه شنبه برگزار شد.

در این مراسم حدیث السادات حسینی مسئول پایگاه بسیج مدرسه معصومیه(س) قم، ضمن اشاره به دستور مقام معظم رهبری در تغسیل و تدفین متوفیان کرونا گفت: با وجود ترس بسیاری که از سرایت آسان بیماری کرونا در اوایل همه گیری این بیماری میان مردم وجود داشت، اما بانوانی بودند که همراه با خانواده خود، داخل بیمارستان مستقر شدند و به بیماران خدمت می‌کردند. یا مادرانی که با وجود داشتن فرزند خردسال و نوزاد، ساعات متمادی در بیمارستان حضور داشتند و به بیماران خدمت‌رسانی می‌کردند. طلبه تراز انقلاب در همه عرصه ها خوش می درخشد و پرچم لبیک به رهبری را به اهتزاز درمی آورد.
 وی تصریح کرد: باید بگوییم که حضور بانوان با این شجاعت و قوت و ایثار، باید برای نسل‌های آینده روایت شود. روایت‌گری مثل روایت فتح باید از این حضور پرشور و موثر طلاب در بیمارستان ها صورت گیرد.

در ادامه فهیمه نیکزاد معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قم، با اشاره به نامه ۴۵ نهج البلاغه گفت: امیرمومنان(ع) می فرمایند: مرا با ورع و کوشش در عبادت، و پاکدامنی و درستی یاری کنید." سداد که به معنای راستی و درستی است، به معنای هر کاری که روی زمین مانده است نیزتعبیر کرده اند. ابعاد مختلف کاری که با بانوان طلبه در عرصه های مختلف اجتماعی می‌توان داشت، در این عبارت جای گرفته است و می توان تشکل منسجمی تشکیل داد تا این حضور و تلاش، انسجام بهتری یابد.
 در پایان مراسم، از طلاب خواهر مدارس علمیه استان قم که در بیمارستان ها به بیماران کرونایی خدمت می کردند، تجلیل شد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha