دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمين بهرامي

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان به مناسبت میـلاد حضـرت فاطمـه زهرا«س» و هفتـه بزرگداشت مقام زن و روز مادر پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان به مناسبت میـلاد حضـرت فاطمـه زهرا«س» و هفتـه بزرگداشت مقام زن و روز مادر پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

 «بسـم الله الرحمـن الرحیـم»

« انا اعطیناک‌ الکوثر»

امسال روز میلاد کوثر قرآن، مادر ائمه معصومین(ع) در حالی فرارسیده است که در مهمترین روزهای انقلاب اسلامی یعنی دهه فجر قرار داریم و این تقارن و همزمانی را باید از افق نگاه تمدنی مورد نگرش و توجه قرار داد، چرا که حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر ولایت پذیری و دفاع از ولایت هستند و انقلاب اسلامی نیز بر مبنای ولایت شکل گرفته است.

حضرت فاطمه زهرا(س) کاملترین و برترین زن در عالم آفرینش است، بانویی که به خوبی می‌توان با تأسی از سیره ایشان زن در ساحت اسلام و شرع مقدس را تعریف، تبیین و به جهان معرفی کرد، در انقلاب اسلامی نیز نام بانوانی می‌درخشد که با تأسی از حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه مبارزات انقلابی علیه طاغوت و بیگانگان استعمارگر وارد میدان شدند و به خوبی نشان دادند که زن مسلمان چگونه می تواند نقش آفرین یک رویداد تمدنی در عرصه جهانی باشد.

امروز که در دنیا شاهد تقابل فکری و فرهنگی هستیم و مسأله زنان در جهان یکی از مهمترین مسائلی است که انسان غربی به دنبال ارائه تعاریفی دروغین و جهنمی از آن است، باید در ساحت انقلاب اسلامی با نگاهی جهانی به تعریف و تبیین جایگاه ارزنده، والا و اثرگذار زن در اسلام ناب و مکتب انقلاب اسلامی با عنایت و توجه به سیره و روش حضرت فاطمه زهرا(س) بپردازیم و چه فرصتی مناسب تر از تقارن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) با ایام الله دهه فجر، برای مطرح کردند چنین مسأله مهمی.

قطعا بانوان حوزوی و خواهرانی که سالیان عمر خود را در مکتب حضرت زهرا(س) در حوزه‌های علمیه به تحصیل علوم و معارف دین و مطالعه و تدقق در معارف اهل بیت(ع) و مادر عظیم الشأن ایشان حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) پرداخته‌اند نه تنها می‌توانند و باید یک الگوی عملی و علمی برای جامعه در معرفی زن تراز اسلام و انقلاب اسلامی باشند بلکه باید هرکدام با تمام توان ضمن خدمت به مکتب اهل بیت(ع) مروج و مبلغ معیارها و دیدگاه‌ها و مبانی دستورات دین مبین اسلام برای زنان باشند.

حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور و به ویژه شهر اصفهان که نام درخشان بانوان بزرگی همچون بانوی مجتهده امین را در کارنامه تعلیم و تربیتی خود دارند، باید بدانند که در جنگ فکری و فرهنگی عصر حاضر مسأله جایگاه زن در جامعه یک موضوع استراتژیک و تمدنی است که می‌تواند در آینده جهان اسلام و بشریت اثرگذار باشد و به همین دلیل است که باید بخشی از فعالیت‌های علمی و تبلیغی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه خواهران به مسائل بانوان و دختران و تعریف زن در نگاه اسلام ناب معطوف باشد.

همانطور که حضرت امام خمینی معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند از دامان زن مرد به معراج می‌رود و قطعا تبیین و بازنشر همین دیدگاه در محافل مختلف می‌تواند به خوبی معرف نگاه اسلام ناب و انقلاب اسلامی به شخصیت، شأنیت و اهمیت مقام بانوان باشد.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و تبریک مجدد ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، بر اهمیت توجه هرچه بیشتر محافل علمی و فرهنگی و رسانه ای به مسائل مختلف زنان و دختران در ایران و جهان و تبیین نگاه اسلام ناب به بانوان تأکید داشته و امیدوار است با اهتمام همگانی در این عرصه مهم و تمدن‌ساز شاهد رخدادهایی اثرگذار در بستر انقلاب اسلامی در وسعتی جهانی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha