پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حدائق با اشاره به این که برخی مسئولان درد مردم را هم نمی دانند، گفت: دسترسی به برخی مدیرکل ها مشکل است، در واقع از درب پشتی می آیند و خارج می شوند، کسانی که فقط برای رای بین مردم حاضر می شوند، مورد قبول نیستند، ارتباط با مردم باید برای خداوند باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، پیش از ظهر امروز در سومین همایش ملی مادران فاطمی و تجلیل از مقام همسران و مادران کادر، اساتید و طلاب مدراس علمیه، منصوریه، مولی الموحدین(ع)، خاتم الانبیا(ص) و غدیریه که در مدرسه منصوریه برگزار شد، ضمن گرامی داشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: هر ساله مراسم تجلیل از همسران کادر، اساتید و طلاب به صورت حضوری برگزار می شده است اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه به صورت محدود و مجازی برگزار شد.

وی در ادامه به هدف اصلی برگزاری مراسم تجلیل از همسران طلاب اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این مراسم قدردانی از بانوانی است که در کنار همسر خود جهادی کار کرده اند، بارها عرض کرده ام که هر مردم موفقی بخشی از توفیقات خود را مدیرن همسر خود است.

مسئول مدارس علمیه منصوریه، مولی الموحدین(ع)، خاتم الانبیا(ص) و غدیریه با بیان اینکه شایسته است از تمام همسران طلاب شیراز تجلیل کرد، ادامه داد: باید از همه همسران طلاب در هر استان تجلیل صورت گیرد چراکه نقش بانوان را نمی تواند انکار کرد، امیدواریم این حرکت کشوری و عمومی شود، هیچ مردی نباید مقام زن را فراموش کند، همه مسئولان و مدیران نیز موفقیت ها خود را مدیون همسران خود هستند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) گفت: دو چیز رمز سلامت یک جامعه است و یک جامعه پویا باید به این دو توجه کنند، نظم یکی از اصول زندگی و جامعه است، همین امروز در شیراز طول فجر، طلوع آفتاب، ظهر شرعی و غروب و نیمه شب امروز با صد سال گذشته هیچ تفاوتی ندارد، که نشان از نظم دارد، پیشگویان بر روی نظم خداوند سخن می گویند، اینکه خسوف و کسوف را در آینده بیان می کنند به دلیل نظم خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق، تمام تعالیم اسلام را بر روی نظم دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت خمس، رفتن به حج، خواندن نماز صبح، سعی و صفا و مروه، عرفات، مشعر، منا و هرچه در احکام اسلامی وجود دارد نظم است، امروز از راستگویی یا دروغگویی رنج می بریم؟ دلیل افزایش فقر چیست؟ چرا اقتصاد ما مشکل دارد؟

وی عنوان کرد: اسلام برای حسنه کردن دنیا و سپس آخرت آمده است، لذا دنیا سرای تلاش و عمل و قوانین اسلامی نیز در همین راستا است، حضرت زهرا(س) می فرماید اگر نظم می خواهید از ما اطاعت کنید، تاکنون به پرونده ای برنخورده ایم که دو سوی آن انسان های متدین و با اخلاق باشند، یک مورد طلاق پیدا نمی شود که دو طرف با اخلاق و دین دار باشند، هر کجا تخلف است ناشی از بی دینی است.

مدیر بنیاد مهدویت استان فارس اضافه کرد: برخی به روی عادت عبادت کرده و ربا می کنند، چرا بازار آشفته است، به این دلیل است که از اهل بیت(ع) فاصله گرفته اند، خداوند میزان اعمال افراد را در آخرت شخصی مانند خودش قرار می دهد، از این رو میزان یک مدیرکل، مدیرکل است، اگر اولیا را شناختیم و از آنان اطاعات کردیم جامعه سالم می شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت روحانیت نیز آشنایی مردم با اولیا و انبیا است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا اعمال ما مورد قبول رضای خدا باشد ،حضرت زهرا(س) فرمود دنیا را برای سه چیز از جمله ارتباط با خدا، ولی خدا و ارتباط با خلق خدا می خواهم، دنیای خوب برای کسی است که خداوند از او راضی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق به مشکلات جامعه امروز اشاره کرد و بیان داشت: برخی از مسئولان مردمی نیستند و درد مردم را هم نمی دانند، همچنین دسترسی به برخی مدیرکل ها مشکل است، در واقع از درب پشتی می آیند و از درب پشتی خارج می شوند، کسانی که فقط برای رای بین مردم حاضر می شوند مورد قبول نیستند، ارتباط با مردم باید برای خداوند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha