پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدی عراقی

حوزه/ مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: اساتید، بینش سیاسی و روحیه مطالبه گری را در حوزه تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی امروز در گردهمایی بسیج اساتید ونخبگان حوزه علمیه قم در مصلای قدس گفت: قرآن کریم کلمه شجره طیبه را با عنوان یک ضرب المثل بیان می کند. مفسران مباحث متعددی پیرامون کلمه طیبه بیان کرده اند. برخی مفسران این کلمه را کلمه توحید دانسته اند و برخی دیگر نیز مراد از آن را قرآن دانسته اند. برخی دیگر دعوت به اسلام و برخی دیگر جنین افعال مومن نامیدند.


وی افزود: امام باقر(ع) فرمودند که شجره پیامبر اکرم (ص) هستند و حضرت علی و حضرت فاطمه(ع) برگ و بار درخت هستند و شیعیان نیز ثمره های این درخت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی اظهارکرد: انقلاب اسلامی که ثمره خون شهدا و خون دل های امام راحل و زحمات هزاران هزار روحانی و ثمره حوزه های علمیه مقدس علمیه و حضور مردم است می تواند مصداقی از این کلمه و شجره طیبه باشد.


وی گفت: اگر در شناخت وظیفه مان نسبت به انقلاب کوتاهی کنیم نمی توانیم پاسخگوی امام و شهدا باشیم. به همین دلیل باید بیشتر به همفکری بپردازیم و به نتایج مشخص برسیم. مسایل امروز و فردای ما و انتظار در روحانیت و حوزه علمیه و اساتید بسیجی بسیار بالا است.


استاد حوزه یادآورشد: نقاط قوت و دستاوردهای انقلاب قابل شمارش نیست. در بخش اول گام دوم، مقام معظم رهبری عظمت نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به رساترین شکل ممکن بیان کرده اند. پیشرفت ها و رویش های بسیاری داشته ایم. پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله نانو، بیوتکنولوژی، پیشرفت های فناوری علمی و نظامی و... از دستاوردهای نظام است زیرا این پیشرفت ها به دلیل راهبردهای مقام معظم رهبری بوده است.


مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: چه کسی تصور می کرد که روزی مردم از هراس موشک های اسکاد دشمن خواب نداشتند امروز به فناوری موشک های سوخت جامد نقطه زن رسیدیم و امنیت را به کشور بخشید. امروز در صنعت هسته ای به پیشرفت های برگشت ناپذیر رسیدیم. بیماری کرونا در حالی که هزاران نفر را روزانه در آمریکا و انگلیس می کشد امروز در ایران با همت جوانان ایران تا این حد کنترل شده است و کشوری مثل سوئیس به دنبال خرید واکسن ایرانی است.


وی افزود: سوال امروز این است که نسل امروز انقلاب در چه وضعی هستند و چرا با این همه عظمت ها تعداد قابل توجهی از جوانان ما به این دستاوردهای عظیم افتخار نمی کنند؟ چرا وقتی که می بینند موشک ماهواره‌بر ذوالجناح، این گونه با موفقیت آزمایش می شود شور و غرور ملی و دینی چندان آشکار نیست؟


حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی اظهارکرد: پاسخ این سوال را باید در این جلسات بدهیم و از آن مهمتر اینکه بدانیم چه تکلیفی داریم و چه باید انجام دهیم. امروز جوانان می گویند که این هزینه موشکی نباید صرف اشتغال من می شد؟ سوال این است که آیا کشورما کشور فقیری است؟ ایران هفت درصد ذخایر معدنی دنیا را در اختیار دارد. در دوران جنگ فشارهای بیش از این را تحمل می کردیم ولی مردم راضی تر بودند زیرا ارتباط مسئولان با مردم بیشتر بود. رهبری همیشه در زمان تصدی ریاست جمهوری با مردم ارتباط داشتند و مردم شرایط کشور را درک می کردند.


وی گفت: اساتید حوزه جزو نخبگان ما هستند. حداقل ۸۰۰ نفر عضو این تشکل هستند. در ابتدا باید به مردم خوراک فکری دهیم. باید به طلاب بسیجی مشورت دهید و به آنها خوراک بدهید. باید بسیجیان طلبه یک سرو گردن از جامعه خود از نظر تحلیل و بینش سیاسی بالاتر باشند.  


مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به ضعف های جبهه انقلاب در حوزه رسانه و فضای مجازی گفت: حوزه ای که مثل امام راحل و مقام معظم رهبری و شهید مدرس را تربیت کرد باید به تولیدات این گونه خود ادامه بدهد. آیا حوزه علمیه ما عقیم شده است؟ آیا دیگر مدرس ندارد؟ قطعا دارد ولی نمی توانیم آنها را به مردم معرفی کنیم.


وی افزود: مقام معظم رهبری روی جریان مطالبه گری تاکید فراوان دارند. مطالبه گری حوزویان امر بسیار مهمی است. ایشان فرمودند که از من هم مطالبه کنید و اگر پیشنهادی دارید از این نشست به ایشان و سیاسیون و اهل اقتصاد و دولتمردان پیام دهید. باید از کسانی که خود را مدعی انقلاب می دانند چرا نمی توانند با هم کار کنند؟ یکی از ثمرات این گونه جلسات باید بررسی مهمترین و حساس ترین مشکلات انقلاب باشد. باید مسایل کوتاه، میان و بلند مدت انقلاب در این جلسات بررسی شود.

وی گفت: رهبری معظم روی قم و وضعیت فرهنگی قم حساسیت بسیاری دارند که امیدواریم اساتید بتوانند نقش راهنما را برای طلاب بسیجی ایفا کنند و از این طریق این نگرانی ها پاسخ داده شود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha