جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید آیت‌الله ری‌شهری از دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در قم

حوزه/ همایش «تجلیل از ۵۰ سال حدیث پژوهی و دو دهه خدمت در حج و زیارت» در تجلیل از خدمات آیت الله محمدی ری شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آئین نکوداشت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری با عنوان «تجلیل از پنجاه سال حدیث پژوهی و دو دهه خدمت در حج و زیارت» امروز در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.


در این مراسم با حضور آیت الله مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار، سقائیان نژاد شهردار قم و دیگر شخصیت های حوزوی و استانی برگزار شد.


سخنرانان این مراسم هم حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد محمدی گلپایگانی و آیت الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بودند.


همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در پیامی، نکوداشت پژوهشگران دینی بسان آیت الله محمدی ری شهری را بزرگداشت علم و تلاش و معنویت و تقوا عنوان کرد.


حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در ابتدای این مراسم اخلاق مداری آیت‌الله ری شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در بعثه رهبر معظم انقلاب اخلاق و اخلاص ایشان را با تمام وجود حس می‌کردیم؛ رعایت حقوق زائر، اسراف نشدن بیت‌المال و مواردی از این دست از محسنات اخلاقی ایشان بود.
وی از مطالعات بسیار زیاد آیت‌الله ری شهری خبر داد و اظهار داشت: بازمهندسی برنامه‌ها در بعثه از فعالیت‌های آیت‌الله ری شهری بود.


همچنین آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه نیز در این مراسم درباره افق دور آیت‌الله ری شهری گفت: افق دور آیت‌الله ری شهری این است که از قم تمام علوم به تمام زبان‌ها به سراسر جهان منتشر شود.


وی وضعیت زائران و دیپلماسی فعال آیت‌الله ری شهری در زمان نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت مورد توجه قرار داد و افزود: تبادل تجربه، ایجاد ارتباط برای انجام یک حج واقعی و مطلوب و برگزاری دعای کمیل و برائت پافشاری می‌کردند که ایشان وزنه‌ای برای جامعه حوزوی و انقلابی ما چهره‌ای شناخته شده است و چهره ماندگار حوزه ما است و «کلینی عصر ما» است.


در بخش دیگر مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: آیت‌الله ری شهری با کسانی که نظام و رهبری را قبول داشتند، ارتباط داشتند و همین دو را خط قرمز خود می‌دانست؛ بنابراین ایشان از ظرفیت‌های همه استفاده می‌کردند.


وی به حساسیت آیت‌الله ری شهری نسبت به مسائل مالی اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان حقوقی که بعد از انقلاب گرفته بودند در پایان کار خود به بیت‌المال برگرداندند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد محمدی گلپایگانی در توصیف شخصیت علمی آیت‌الله ری شهری ابراز داشت: کارهای بسیاری در حوزه حدیث‌پژوهشی صورت گرفته است؛ اما آیت‌آلله ری شهری در علوم حدیث جریانی ایجاد کرده است.


همچنین آیت الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این مراسم بیان داشت: در وصیت خود نوشته‌ام کار حدیث ادامه پیدا کند و معتقد هستم که حضرت بقیة‌الله الاعظم در زمان ما ظهور کنند و پرچم انقلاب اسلامی از دست همین مقام معظم رهبری به امام عصر(عج) تحویل داده شود.


گفتنی است: در بخش پایانی این مراسم از آثار آیت الله محمدی ری شهری رونمایی و هدیه‌ای به این عالم بزرگوار تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha