سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حمید ملکی قائم مقام حوزه

حوزه/ مسئله تعلیم و تربیت نباید تکه تکه شود. باید در حوزه و مدارس علمیه با همفکری مربی و استاد اقتدار تهذیبی پیش بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین ملکی پیش از ظهر امروز در همایش« اساتید سطح یک حوزه» که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد با بیان این که مکتب حاج قاسم سلیمانی بالاترین مکتب است و باید سعی کرد این مکتب را حفظ کرد،گفت: این مکتب، مکتب امامین انقلاب است و باید توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی هم معجزه قرن است که توانسته خدمات زیادی ارائه دهد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها با بیان این که استاد محوری بهترین تجربه مدیریت ۲۰ ساله بنده بوده است، افزود: توجه به استاد محوری است که می تواند  در موارد مختلف علمی و تربیتی کارگشا و موثر باشد.

وی با بیان این که اساتید باید بتوانند در ابعاد علمی، تهذیب، اخلاقی و پژوهشی در ارتباط با شاگرد و طلبه تأثیرگذار باشند و او را رشد دهند، عنوان کرد: این مسئولیت سنگین و مهمی است و نباید به سادگی از آن عبور کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: بر اساس تجربه مدیر و استاد باید مربی، عالم، پدر و قابل اعتماد برای طلاب باشد. این مسئله مورد تأکید بزرگان اخلاقی و علمی حوزه است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها با بیان این که مهمترین حضور ما در حوزه و در امر خدمت گذاری، فدا شدن برای دین و تربیت طلاب باشد، گفت: اگر سیستمی دین را احیاء کرد، حوزه را هم می تواند احیاء کند و گرنه گرفتار انحطاط خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اضافه کرد: برای همین باید استاد تلاش و دین را احیاء و طلبه در تراز انقلاب تربیت کند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها، خطر در ابعاد مختلف دینی و فرهنگی و اجتماعی را جدی دانسته و عنوان کرد: برای همین نباید نسبت به هدایت علمی و تربیت و مسائل اخلاقی طلاب بی تفاوت بود.

وی با بیان این که تشکیل مجمع اساتید امر خوبی است ولی باید کارآمد باشد، بیان داشت: در همین مورد حوزه علمیه ای دارای نتایج است که دارای مدیر و استاد خوب باشد. این دو بال باید با هم هماهنگ، دارای وحدت و هم فکر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: اگر مدیر و استاد با هم واحد باشند، تربیت شکل خواهد گرفت. غیر از این تربیت را دچار مشکل می کند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها افزود: متأسفانه در بعضی از استانها شاهد این هستیم مدارس دارای مدیر نیستند. مسئله تعلیم و تربیت نباید تکه تکه شود. باید در حوزه و مدارس علمیه با هم فکری مربی و استاد اقتدار تهذیبی پیش بیاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha