شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / همایش اساتید سطح یک حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام کاویانی گفت: در تلاش هستیم کمیته مشورتی اساتید حوزه را تشکیل بدهیم تا بتوانیم مشکلات این قشر را حل کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام کاویانی پیش از ظهر امروز در همایش « اساتید سطح یک حوزه» که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، گفت: امور آموزشی در حوزه دامنه وسیعی چون بحث مراقبت، رسیدگی به استعدادها و ایجاد زمینه رشد آنها، توجه به مقوله پذیرش و تقویت اساتید دارد.

مسئول امور مدارس سطح یک حوزه افزود: در مورد اساتید هم باید به بحث حمایت، راه اندازی گروه های علمی، ثبت سوابق، ارتقا، جذب و ... توجه کرد و همه این موارد دامنه دار است.

وی بیان داشت: از جمله غصه ها در بحث اساتید این است که فرد در حوزه ۲۰ سال دارای سابقه است ولی از جایگاه خوبی برخوردار نیست.

حجت الاسلام کاویانی گفت: مهمترین کاری که می توان در مورد اساتید انجام داد، برگرداندن جایگاه حقیقی و تسهیل فرایندها است.

مسئول امور مدارس سطح یک حوزه افزود: در این رابطه مشکلاتی هم  وجود دارد، از جمله نبود گروه تشکل حقوقی برای بیان حقوق و مشکلات اساتید به مسئولین و مدیران در مدارس علمیه است.

وی بیان داشت: متأسفانه نتوانسته ایم نظام مسائل و موضوعاتی که اساتید با آنها در مدرسه علمیه درگیرند، استخراج کنیم، تا اساتید بدون واسطه بتوانند تشکل حقوقی راه اندازی و مشکلات خود را به مدیران ارائه دهند.

حجت الاسلام کاویانی گفت: در تلاش هستیم  کمیته مشورتی اساتید را  تشکیل بدهیم تا بتوانیم مشکلات این قشر را هم حل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha