پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
image.png

حوزه/ رزمایش جهادی تهذیب و تربیت از سلسله کارگاه مجازی با موضوع کارگاه مهارتهای زندگی (ویژه طلاب و همسران) به همت مشاوره وخانواده حوزه های علمیه برگزار می شود.

حجت الاسلام مجتبی رضایی مدیر اداره مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی اظهار داشت: اهمیت خانواده بر هیچ کس پوشیده نیست و لازم است در این زمینه فعالیت های متعدد و متنوعی صورت بگیرد.


وی افزود: با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه برای طلاب مجرد ، مشاوره و کارگاه های تخصصی پیش از ازدواج برگزار شده است و طلابی که در شرف ازدواج هستند می‌توانند در سایت مرکز خدمات حوزه های علمیه ثبت نام کنند و به طور مجازی درکارگاه های مشاوره پیش از ازدواج شرکت نمایند.


حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: در این کارگاه ،آمادگی پیش از ازدواج و اینکه چه ملاک هایی را طلاب باید برای انتخاب صحیح در نظر داشته باشند و در جلسه خواستگاری چگونه گفتگو کنند به طلاب آموزش داده می شود.


وی خاطرنشان کرد: این دوره ها به وسیله اساتید خبره برگزار می شود و طلاب تا کنون در  ۱۷ دوره ثبت نام کرده اند و ۱۰ دوره از این کارگاه ها برگزار شده و در هر دوره قریب به ۴۰ نفر شرکت کننده حضور دارند.


وی یادآور شد: از دیگر فعالیت های انجام شده در زمینه خانواده در رزمایش تهذیب و تربیت می توان به بحث مهارت‌های زندگی اشاره کرد. در این دوره ها که به صورت آنلاین برگزار می گردد ،طلاب در  ۴ جلسه ۲ ساعته مهارت های زندگی را آموزش می بینند.


حجت الاسلام رضایی در ادامه اظهار داشت: موضوعاتی که در این کارگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد عبارتند از مهارت های ارتباطی، نقش ها در خانواده، حل مسئله و حل تعارض و این مباحث بسیار مفید است و می تواند کمک های خوبی را به خانواده ها داشته باشد.


وی یادآور شد: هر خانواده می تواند در این طرح شرکت کند و استانهایی که از این پروژه و برگزاری آن استقبال کرده اند عبارتند از آذربایجان غربی، ایلام، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه و کاشان.


حجت الاسلام رضایی در پایان گفت: فعالیت بعدی که در این رزمایش ارائه می‌شود تولید کلیپ های مشاوره ای در زمینه خانواده و تربیت فرزند است که برخی از این کلیپ ها تهیه شده و باقی آن نیز در حال تولید و اقدام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha