جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، مهم‌ترین هدف از اجرای طرح رزمایش تهذیب و تربیت را بازگشت نشاط به مدارس علمیه اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب و  تربیت حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تاکید بر اهمیت توجه به مساله تهذیب و تربیت در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: به جهت آنکه تهذیب و تربیت طلاب آنگونه که تناسب با آرمان‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی دارد در مدارس شکل بگیرد و اجرایی شود، نیازمند تلاش و اقدامات و برنامه‌ریزی ویژه‌ای هستیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس علمیه سراسر کشور، مطرح کرد: در شرایط جدید جامعه و مواجه با ویروس کرونا، تا حدودی با رکود و سکون در حوزه‌های علمیه و کاهش ارتباط بین طلاب و مسئولان حوزه روبرو شده‌ایم و لذا برای شکستن این فضا و و ایجاد جوشش و طراوت بیشتر در حوزه‌های علمیه خواستار اقدامی جدی در این راستا بودیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با اعلام اجرای "رزمایش تهذیب و تربیت"، درباره تحقق پویایی در فعالیت مدارس و طلاب در فضای کرونا، توسط معاونت تهذیب، خاطر نشان کرد: در این رزمایش مقرر شد برنامه‌هایی مشخص به صورت فشرده و منسجم در سه ماه پایانی سال توسط معاونان تهذیب و مدیران مدارس علمیه سراسر کشور اجرایی شود.

وی، مهم‌ترین هدف از اجرای طرح رزمایش تهذیب و تربیت را بازگشت نشاط به مدارس علمیه اعلام کرد و یادآور شد: از جمله برنامه‌های طراحی شده در این رزمایش، اجرای طرح قرائت قرآن کریم در تمام مدارس علمیه سراسر کشور برای همه طلاب و برنامه جهاد تربیتی برای مدیران و معاونان تهذیب سراسر کشور می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری افزود: در برنامه جهاد تربیتی مدیران و معاونان تهذیب مدارس، در قالب دوره‌های فشرده آموزش‌های لازم در راستای پویایی بیشتر مدارس و توجه به مسئله تهذیب طلاب را آموزش خواهند دید.

وی با اشاره به حضور در استان‌های مختلف از جمله استان همدان، یادآور شد: سفرهای استانی و جلسات وبیناری نیز در راستای اجرای همین رزمایش و برگزاری جلساتی برای افزایش دانش و مهارت مدیران و معاونین در دستور کار قرار گرفته است و در این برنامه‌ها ضمن آشنایی با نحوه اجرای این رزمایش، با مدیران و معاونان تهذیب فعال در سراسر کشور به گفت‌وگو می‌پردازیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه با بیان اینکه اگر استانی دارای طرح‌های خلاقانه‌ای باشد آن را در سراسر کشور به دیگر مراکز برای بهره‌برداری معرفی خواهیم کرد، گفت: در پایان سال گزارش کاملی از نحوه اجرایی شدن این اقدامات در هر یک استان‌ها دریافت و بر اساس پارامترهای موجود، استان و مدارس برتر اعلام خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha