جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دخترِ رسول بحثیت مادر

حوزه/ پزشک عمومی و کارشناس دفتر زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به زنان امروز باید بفهمانیم که نقش و جایگاه مادری بزرگترین و اثرگذارترین کنشگری اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، زهرا موحدی نیا عصر چهارشنبه در وبینار جایگاه مادری و نقش آن در جامعه اظهار داشت: زن با تولد یک فرزند، یک نسل را استمرار می بخشد که هر نسلی یک تاریخ است.
وی افزود: اگر نقش مادری ارزشمند بیان شود افتخار زنان و انتخاب دختران جامعه خواهد بود.
این کارشناس با تاکید بر اینکه نقش زن تنها فعالیت اجتماعی نیست گفت: بلکه در کنار این نقش، پرورش فرزندانی است که در جهان به ایفای نقش بپردازد و باعث تحول شوند.
وی ادامه داد: اگر در جامعه مان با نگاه توحیدی به نقش زنان بپردازیم و این اندیشه و جهانبینی توحیدی توسعه پیدا کند در ادامه آن سایر مسائل و مشکلات اجتماعی حل می شود.
موحدی نیا با اشاره به اینکه بعضی ها برای دیده شدن دست پا می زنند گفت: برای ایفای نقش مادری نیاز به صبوری است تا با تربیت فرزندی خوب، اثر آن در جامعه نمایان شود.
وی تاکید کرد: بلوغ فکری جامعه باید به سمتی حرکت کند که در آن نقش مادری و جایگاه آن ارزشمند شود.
سخنران این نشست با بیان اینکه زن و جامعه باید بفهمد که فرزندپروری و فرزند آوری یک سرمایه پرسود است گفت: فرزندی که امروز متولد می شود می تواند در آینده یک انسانی باشد که رهبر یک جامعه شود.
وی گفت:  یکی از راهکارهای برون رفت جامعه از این وضعیت توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ایشان توجه ویژه ای به جایگاه و نقش زنان دارند و تاکید کردند که خانه داری یک شغل محسوب شود.
این پزشک عمومی، با اشاره به اینکه بعضی ها در جامعه به دنبال تقدس زدایی از نقش مادری هستند گفت: فرهنگ غربی و این مسایل ا ز اساسی ترین مشکل متلاشی شدن بنیان های خانواده است.
وی ادامه داد: امروز جامعه غرب نیز به یک بن بست رسیده و از اینکه زن را ابزار قرار داد برگردد و آن را ملکه خانه کند.
کارشناس حوزوی اضافه کرد: بسیاری از مقاله های غربی به مزایای خانه نشینی زنان و بحث بارداری و زایمان در سلامتی زنان پرداخته اند و از این طریق به دنبال تحکیم بنیان های خانواده و تداوم نسل آینده هستند.
وی با بیان اینکه باید اندیشه اسلامی زن مسلمان در جامعه ترویج شود گفت: باید از منبرها و مباحث فرهنگی استفاده می کنیم همانگونه که امروز غرب از مسائل روانشناسی در این عرصه بهره می برد.
 موحدی نیا تاکید کرد: باید به نقش رسانه ها در ایفای نقش زنان و مادری استفاده و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و گفتمان اسلامی را مطرح کنیم.

313/61پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha