پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری فیلم مصلحت

حوزه/ سکانس‌های سخت فیلم باعث شده بود تا انتخاب بازیگر را با احتیاط بیشتری انجام دهم و به همین جهت هم به دنبال ستاره نبودم و بیشتر سراغ بازیگران تئاتر رفتم و الحمد الله بچه ها با انگیزه پای کار آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «مصلحت» پس از اکران فیلم در سالن رسانه‌ها با حضور حسین دارابی، کارگردان، محمدرضا شفاه، تهیه کننده و سایر بازیگران و عوامل فیلم در برج میلاد با حضور اصحاب رسانه و منتقدان سینما برگزار شد.

حسین دارابی، کارگردان فیلم «مصلحت» با بیان اینکه فیلمنامه این کار فیلمنامه ای بود که از میان متن های موجود در باشگاه فیلم سوره انتخاب کردیم و به دنبال آن بودیم تا فیلمی متفاوت از دهه‌های گذشته بسازیم، اظهار داشت: سکانس‌های سخت فیلم باعث شده بود تا انتخاب بازیگر را با احتیاط بیشتری انجام دهم و به همین جهت هم به دنبال ستاره نبودم و بیشتر سراغ بازیگران تئاتر رفتم و الحمد الله بچه ها با انگیزه پای کار آمدند.

دارابی درباره گریم فرهاد قائمیان و شباهت آن به آیت الله گیلانی، گفت: فیلم ما از یک محور کلی صحبت می‌کند و هیچ کاراکتری را همسان‌سازی نکردیم و تشابه گریم آقای قائمیان با آقای گیلانی بدون هیچ ایده ای شکل گرفت.

ارتباط با مخاطب مهمترین مسئله

کارگردان فیلم مصلحت با بیان این که ارتباط با مخاطب مهم‌ترین مسئله در فیلمسازی برای من بود، اظهار داشت: من بسیاری از کلیشه‌های سینمایی را دوست دارم و از آن‌ها استفاده می‌کنم، چراکه کارکرد دارد و من به دنبال تحت تأثیر قرار دادن احساسات مخاطب هستم تا مخاطب با حال خوب از سینما خارج شود.

در بخش دیگری از نشست محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم «مصلحت» با بیان این که مردم مطالبات خود را در مصلحت مشاهده خواهند کرد، گفت: عدالت موضوعی است که هیچ وقت تکراری و کهنه نمی شود و مسئله ای است که در جامعه مطالبه گر بسیاری دارد.

شفاه با اشاره به تغییر نام فیلم مصلحت که پیش از این نامش مصلحت نظام بود، گفت: در انتهای فیلم بود که به نام مصلحت نظام رسیدیم اما در ارشاد با آن موافقت نشد و به ما گفتند که نام مصلحت نظام به مصلحت نظام نیست.

وی با بیان این که جذابیت کار و فیلمنامه سبب شد تا سختی ها را کنار بگذاریم اظهار داشت: هنر کارگردان استفاده از تیم تولید و بازیگران بود که به خوبی حسین دارابی به این نتیجه رسید.

روزبه رایگا، درباره فیلمبرداری این فیلم سینمایی توضیح داد: ما قبل از آغاز پروژه به تماشای بسیاری از آثار سینمایی در آن مقطع زمانی نشستیم اما به دنبال آن بودیم که چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ رنگ این فیلم قدیمی به نظر نرسد.

رهبانی با اشاره به دو نقش متفاوت خود در دو فیلم «شیشلیک» و «مصلحت»که هر دو در جشنواره امسال حضور دارند، گفت: من در مرحله نخست به فیلمنامه اثر فکر می کنم و بعد با توجه نقشی که قرار است بازی کنم تصمیم می‌گیرم، در یکی از این آثار من الگوی فساد هستم و در دیگری شکارچی فساد و به نظرم این اتفاقی جالب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha