جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد گفت: برخی متهم می‌کنند الگوی ما زن خانه‌داری مثل حضرت زهرا(س) است اما روی آن‌ها سیاه باد. نمی‌دانند که حضرت چهار فرزند تربیت‌کرده که عالم را تغییر داده است و ایشان در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، جبهه جنگ و عرصه‌های گوناگون حضور داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در گردهمایی بزرگ «دختران انقلاب» با اشاره به این‌که خانواده مهم‌ترین رکن اجتماع است، اظهارداشت: جامعه سالم، موفق، مهدوی و علوی در یک جمله جامعه فاطمی در صورتی فاطمی می‌شود که خانواده‌ها فاطمی شوند.

جامعه سالم در گرو خانواده سالم است

وی با اشاره به این‌که اساس تربیت جامعه، خانواده است، گفت: تمام تلاش باید برای ایجاد یک خانواده موفق باشد و در این راستا الگوی خانواده موفق برای همه، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) است و باید تلاش کرد که محیط خانواده را به خانواده سالم تبدیل کرد تا جامعه ما سالم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ادامه داد: برای ایجاد محیط خانواده مطابق دستورات خداوند متعال و اهل‌بیت(ع)، باید معرفت خود را نسبت به قرآن و اهل‌بیت(ع) عمیق کرد.

زن و مرد خود را بدهکار یکدیگر بدانند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که سوءظن در محیط خانواده هم خوب است و هم بد، افزود: زن و مرد نباید نسبت به یکدیگر سوءظن داشته باشد اما نسبت به خود خوب است. به این معنا که همیشه رفتارهای خود را زیر ذره‌بین قرار دهند و خود را بدهکار یکدیگر بدانند.

امام جمعه اهواز راهکار گرم کردن کانون خانواده را زندگی در محوریت قرآن کریم برشمرد و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) این درس را به ما می‌دهد که در محور ولایت و امام باید بود.

وی با تأکید براینکه دختران باید شیوه زندگی، همسرداری و تربیت فرزند را بلد باشند، اظهارداشت: برخی متهم می‌کنند الگوی ما زن خانه‌داری مثل حضرت زهرا(س) است اما روی آن‌ها سیاه باد. نمی‌دانند که حضرت چهار فرزند تربیت‌کرده که عالم را تغییر داده است و ایشان در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، جبهه جنگ و عرصه‌های گوناگون حضور داشته‌اند.

بزرگ‌ترین رسالت اصلی زنان، تربیت فرزند است

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین و رسالت اصلی زن، تربیت فرزند است، عنوان کرد: زن سراسر عاطفه است، هر مقدار ارتباط بالاتر باشد در کنار آن ارتفاع با زمین بیشتر است و باید مراقبت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد در پایان اظهارداشت: ولایت و امام زمان(عج) از دختران انقلاب، ازدواج‌ می‌خواهد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha