سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
لطف الله دژکام

حوزه/ سرپرست آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم(شاهچراغ) گفت: اعتاب مقدسه در حوزه نهضت تلاوت و تدبر در قرآن باید هم‌افزایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، در چهارمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که امروز در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تشکر از تولیت آستان قدس رضوی برای تشکیل این جلسه اظهار داشت: اهمیت و ضرورت اجلاسیه آستان‌ها و اعتاب مقدسه بر کسی پنهان نیست و ثمرات آن کاملا ملموس است.

سرپرست آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم(شاهچراغ) بیان کرد: این هماهنگی میان اعتاب مقدسه قدمی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه گام دوم انقلاب است که زمینه برای ولایت کبری خاندان محمد(ص) فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام در ادامه با تاکید بر اینکه برای سال آینده که دو میلاد امام زمان(عج) در آن قرار گرفته باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت بگیرد، اضافه کرد: امروز ما همگی امانت‌دار پیامبر اسلام براساس حدیث ثقلین هستیم و باید از این امانت که ولایت و قرآن کریم است به درستی حفاظت کنیم.

وی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که هرگاه یکی از ثقلین غریب باشد آن دیگری هم غریب می‌شود. بنابراین باید نهضتی راه بیاندازیم تا هم تلاوت و هم تدبر را در جامعه نهادینه کند زیرا تحقق این مهم زمینه‌ساز ظهور است.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام تصریح کرد: برای نهضت آموزش قرآن آستان‌های مقدس نقش‌های مثبتی می‌توانند ایفا کنند. به برکت جمهوری اسلامی حرکت برای آموزش قرآن در قسمت‌های مختلف انجام می‌گیرد اما کاری که آستان‌های مقدس می‌توانند انجام دهند، هماهنگ کردن این مراکز آموزش قرآن است.

وی با تاکید بر انگیزه‌بخشی به امت اسلامی با مراجعه به قرآن کریم و نهضت پژوهش بیان کرد: باید عوامل واقعی عدم تلاوت قرآن توسط مردم را شناسایی و سپس آن را رفع کنیم و اعتاب مقدسه باید در این زمینه‌ها هماهنگ عمل کنند.

شایان ذکر است؛ چهارمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی امروز ۱۶ بهمن ماه با حضور جمعی از تولیت‌های اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان؛ تولیت مسجد مقدس جمکران در این اجلاسیه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha