شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آستان های مقدس

حوزه/ در چهارمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اعضای این اجلاسیه طی بیانیه ای تحریم آستان قدس رضوی و تولیت این آستان مقدس توسط آمریکای جنایتکار را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، در این بیانیه آمده است: خصومت و تحریم شیاطین و دشمنان هیچ خللی در فعالیت‌های آستان قدس رضوی بوجود نیاورده و به مدد صاحب این عَلَم، پرچم سبز رضوی بیش از گذشته در عالم به اهتزاز در خواهد آمد.

متن کامل این بیانیه به شریح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ... (توبه، ۳۲)

کافران می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند در حالی خدا جزاین نمی‌خواهد که نور خود را کامل کند، گرچه کافران خوش نداشته باشند.

در زمانه‌ای که بشریت بیش از هر زمان دیگر نیازمند الفت و همیاری ملت‌ها برای رفع مشکلات مادی و معنوی جامعه است، اقدام نابخردانه و ناپسند دولت آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی و تولیت معظم آن ، بار دیگر مراتب دین ستیزی این رژیم بی‌منطق و زورگو را نشان داد. از طرفی، اگرچه این کار اقدامی شنیع و خصمانه علیه ارزش‌های دینی و ملی ایرانیان به شمار می‌رود اما بیش از پیش نمایانگر چهره کریه و مستکبرانه شیطان بزرگ در پس بزک‌های خوش رنگ و لعاب او خواهد بود.

 آستان قدس‌رضوی مضجع شریف امام‌الرئوف حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) طی قرن‌ها قلوب مشتاقان را از جای جای عالم واله و شیفته خود ساخته و رهسپار این مکان مقدس کرده است. این آستان مقدس، ملجا عبادی و متعالی همه انسان‌های آزاده ، طی اعصار مختلف بوده و مکتبی الهام بخش با رویکرد الهی انسانی را پیش‌روی بشریت قرار داده است. از این رو، نه تنها ملت ایران که مسلمین و خداباوران دنیا، دلداده و خادم این درگاه هستند. این آستان مقدس به برکت امام هشتم ، در فضای انقلاب اسلامی، به قطب علمی، فرهنگی و اجتماعی نه تنها برای مسلمین که برای همه‌ی انسان‌ها فارغ از هر رنگ و نژادی بدل گشته است. فعالیت‌های علمی و پژوهشی، گفتگوهای بین ادیانی ونخبگانی، مجموعه موزه‌های تاریخی، کتابخانه آستان به‌عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه‌های خاورمیانه، فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و پیشگامی در کمک به حادثه دیدگان طبیعی چون سیل و زلزله گوشه‌ای از جمله خدمات بی‌شمار این آستان است.

اگر پیش از این تاکید داشتیم که تحریم‌های ظالمانه مستکبرین و در راس آنان آمریکای جنایتکار، اقدامی سیاسی و علیه ملت ایران است اکنون پر واضح است که این تحریم‌ها، رویکردی ضددینی و انسانی در جنگ با خدا و خداباوران داشته و نه به منزله ضدیت با یک فرد یا سازمان که در تقابل با همه آزادگان عالم است. حاکمیت آمریکا این شیطان بزرگ، بمثابه ابلیس قسم خورده می پندارد که می‌تواند روشنی و روشنگری مضجع جهان افروز امام رئوف را به عنوان درخشان جلوه نور الهی خاموش کند اما این وعده خداست که خداوند نور خود را کامل می‌کند و در عالم می گستراند، اگر چه کافران و ظالمان را خوش نیاید.

یقیناً همه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ضمن اعلام همبستگی بیش از پیش با آستان قدس رضوی ،تولیت مکرم آن و خادمین سرافراز آن بارگاه ملک پاسبان این اقدام هتاکانه را محکوم و در محکومیت این عمل رذیلانه، شعار برائت از مشرکین سرداده و با تبرّی و اعلام انزجار از شیطان بزرگ، غریو«مرگ بر آمریکا » را از ماذنه‌های خود بلند خواهند کرد.

همچنین از همه دلدادگان آستان ملکوتی حضرت امام رضا علیه السلام و آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه و همه آنان که دل درگرو حق و حقیقت دارند می خواهد تا ضمن دفاع از حریم قدس رضوی، این اقدام خصمانه آمریکا را محکوم کرده و چهره کریه مستکبرین عالم را بیش از پیش عیان و ماهیت نفاق او را رسوا نمایند.

در پایان ضمن اعلام خاکساری به ساحت نورانی حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام واعلام خادمی و تجدید بیعت با آن حضرت اعلام می‌داریم که خصومت و تحریم شیاطین و دشمنان هیچ خللی در فعالیت‌های آستان قدس رضوی بوجود نیاورده و به مدد صاحب این عَلَم، پرچم سبز رضوی بیش از گذشته در عالم به اهتزاز در خواهد آمد.

وَ نُریدُ أن نَمُنَّ عَلیَ الذّینَ اسْتُضعِفوا فی الاَرضِ وَ نَجعَلهُم أئِمّة و نَجعَلهُم الوارثینَ. (قصص، ۵)

شایان ذکر است؛ چهارمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی امروز ۱۶ بهمن ماه با حضور جمعی از تولیت‌های اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سعیدی؛ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله ری شهری؛ تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حجت الاسلام والمسلمین دژکام؛ سرپرست آستان حضرت احمد بن موسی االکاظم(شاهچراغ)، حجت الاسلام و المسلمین نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان؛ تولیت مسجد مقدس جمکران در این اجلاسیه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha