جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کرج

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: مدیریت کشور در سال‌های اخیر انقلابی و جهادی نبوده است و باید انقلابی ماند تا کشور به مقاصد عالیه خود برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، هم‌زمان با سراسر کشور و در آستانه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گل‌باران مزار شهیدان با عنوان «مهمانی لاله‌ها» با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در البرز و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده محمد علیه‌السلام کرج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در این جلسه بابیان اینکه شهید عنوانی است که بر تارک تمام ارزش‌ها می‌درخشد، بیان داشت: شهدا قافله نورانی هستند لذا هم خودشان روشن هستند و هم روشنایی می‌بخشند.

وی در ادامه بابیان اینکه مادران شهدا زمینه نورافشانی شهدا را فراهم می‌کنند، اظهار داشت: این مادران هستند که مجاهدان را در دامن خود پرورش می‌دهند و شهدا در دامن مادرانی شهیدپرور، کربلایی و عاشورایی تربیت‌شده‌اند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه انقلاب ما با شهادت عجین شده است، عنوان کرد: انقلاب ما، انقلاب ارزش‌های معنوی است و لذا مقدمه پیروزی انقلاب ازخودگذشتگی‌ها و ایثار مادرانی است که فرزندان خود را برای مبارزه با طاغوت تهییج کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه از قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز شهدا عامل و حیات دهنده درخت انقلاب هستند، گفت: در هر زمان که دشمنان خواستند انقلاب را دچار انحراف کنند شهیدی با شهادت خود خون تازه‌ای را به‌پای درخت انقلاب ریخته و راه را به مسیر اصلی خود برگردانده است.

وی با تأکید بر اینکه آن چیزی که آینده انقلاب و کشور را تأمین می‌کند حرکت در مسیر ارزش‌های انقلاب است؛ خاطرنشان ساخت: نباید اجازه داد تفکر انقلابی از جامعه و مردم گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه تفکر و روحیه انقلابی است که جهادگر و مدیر جهادی تربیت می‌کند، بیان داشت: کشور در این دوره بدون مدیریت جهادی به نتیجه نخواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به وضعیت امروز کشور، بیان داشت: وقتی مدیریت جهادی کنار گذاشته شد می‌بینید که امروز کشور به چه ابتلائاتی مبتلا شده است.

وی بابیان اینکه ما در سال‌های اخیر حرکت جهادی خاصی نداشتیم و مدیریت نیز انقلابی نبوده است، گفت: طی این سال‌ها حرکت روبه‌جلویی که باید اتفاق می‌افتاده، انجام‌نشده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه وقتی روحیه انقلابی نباشد، اقتصاد مقاومتی موردتوجه نیست؛ گفت: وقتی روحیه انقلابی و جهادی نباشد نفوذ و خطر دشمن بیشتر خواهد شد و قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی از بین رفته و دشمن نفوذ خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه وقتی روحیه انقلابی نباشد، مباحث فرهنگی تضعیف می‌شود؛ یادآور شد: وقتی روحیه انقلابی از دست رود عده‌ای استکبارستیزی را خشونت‌طلبی می‌نامند و در مقابل دشمن ایستادن و مقاومت کردن را به بیان دیگری ترسیم می‌کنند و می‌گویند که «نمی‌توانید با جهان تعامل کنید» یا «راه تعامل با دنیا را بلد نیستید».

وی بابیان اینکه عده‌ای اسلام رحمانی را به‌جای اسلام محمدی به مردم معرفی می‌کنند، گفت: از این اسلام در هیچ جایی نام‌برده نشده است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه نباید اجازه داد انقلاب و ارزش‌های او در جامعه کم‌رنگ شود، گفت: هر مقداری که ارزش‌های انقلاب کم‌رنگ شود به همان اندازه ما در مقابل خون شهدایی که امروز مهمان آن‌ها هستیم مسئول خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه باید انقلابی ماند تا کشور به مقاصد عالیه خود برسد، گفت: تنها تفکری که می‌تواند در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی مقاومت کند، تفکر انقلابی و الهی است.

وی بابیان اینکه دشمنان دست برداشتن از ارزش‌های انقلابی را تنها راه تعامل با ایران اسلامی می‌دانند، گفت: دشمنان می‌خواهند که ما اجازه دهیم در سرنوشت ما نقش داشته باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: کسانی که در داخل دست برداشتن از آرمان‌های انقلابی را برای حضور در جامعه جهانی و پذیرفته شدن توسط دشمن مطرح می‌کنند نه‌تنها انقلاب و مردم را درک نکردند بلکه دشمن را هم نشناختند چراکه دشمن هرگز با کنار آمدن دست ازسر ما بر نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه انقلاب با همه سنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی به راه خود ادامه داده و خواهد داد، گفت: مسیر آینده قطعاً روشن و امیدوارکننده است.

وی در ادامه یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و تأکید کردند باید در چهل سال دوم طبق بیانیه «گام دوم» با خیز بهتر و دقیق‌تر و با انتخاب و روی کار آمدن دولتِ جوانِ حزب الهی که حتماً انقلابی هم هست به مسیر ادامه دهیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز تصریح کرد: گام دوم باید همراه با تغییر کارگزاران نظام به‌خصوص کارگزارانی که در این مسیر و در شأن مردم بزرگوار اسلامی نیستند و با گام‌های استوارتر و باصلابت بیشتر طی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در خاتمه بابیان اینکه برای هر صندلی که مسئولی بر آن نشسته هفتادوچند شهید تقدیم انقلاب اسلامی ‌شده است، گفت: این موضوع مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند و لذا باید با دقت و احتیاط بیشتری عمل کرد.

گفتنی است در انتهای این مراسم که باهدف تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای فاجعه منا، شهدای هسته‌ای، شهدای ترور و شهدای امنیت و خانواده‌های معظم آنان برگزار شد مردم استان البرز با حضور در جوار قبور مطهر شهدا با ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعلام کردند که ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha