جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ آیین تکریم همسران همسنگر در مبارزه با کرونا

حوزه/ همایش آیین تکریم همسران همسنگر در مبارزه با کرونا به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش آیین تکریم همسران همسنگر در مبارزه با کرونا به همت مرکزمدیریت حوزه های علمیه در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در این برنامه ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: زیستن در دوران انقلاب افتخار است؛ زیرا قبل از انقلاب حیات انسانی و زیست مؤمنانه در انزوا بود و افرادی که هر دو دوران را درک کرده اند با همه ی سختی و مشکلات فعلی، یک لحظه زندگی در دوران انقلاب را با  گذشته عوض نمی کنند.

وی با بیان اینکه افراد به مقام جهاد نمی رسند مگر اینکه همسری مجاهد داشته باشند، اظهارکرد: وقتی از حضرت علی(ع) پرسیدن که حضرت زهرا(س) چگونه همسری است؟ ایشان فرمودند، بهترین یار من در طاعت الهی بود.

وی با اشاره به اینکه دنیا جای تن آسایی نیست، بیان کرد: دنیا به سختی ها و مصائب پیچیده شده است و کسی که به دنبال آسایش و لذت مدام باشد به خطا رفته است، زیرا افرادی که در دنیا عمری بیشتری دارند عزیزان بیشتری از دست می دهند و خوش به حال شخصی که آنقدر همت بلندی دارد که  خود را گرفتار مسائل جزئی دنیا نمی‎کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره)بیان می کردند که شناخت حضرت زهرا(س) برای ما مانند گنجاندن دریا در یک کوزه است، تصریح کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی بیان می‌کنند حضرت زهرا(س) را نمی توان شناخت چون حضرت زهرا(س) متعلق به ملکوت است و امام عسکری(ع) نیز فرمودند: ما حجج الهی برای خلق هستیم اما حضرت زهرا(س) حجت الهی برای ما است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خطاب به همسران جهادگران گفت: شما برای همسران تان نعم العون بودید و درود بر همسرانی  که در این میدان روسفید شدند.

وی با بیان اینکه افرادی که حضرت زهرا(س) را اسوه قرار دادند مادرانی نمونه شدند، افزود: در جنگ حماسه آفرینان فرزندان نبودند، بلکه پدران و مادرانی بودند که شهید همت ها و چمران ها را تربیت کردند و دشمن این را متوجه شده  و در تلاش است  مادرشدن را از دختران ما بگیرد و کسی که یک سگ را بجای فرزند در آغوش میگیرید معنی عظمت و شرح صدرک را متوجه نمی شود.

در ادامه این برنامه کلیپی از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین نادری، جهادگر دوران کرونا، پخش شد. سپس این طلبه جهاد گر عنوان کرد: بعد از شیوع کرونا که وارد بیمارستان  شدیم و در ابتدابه  دنبال همراهی کردن و مراقبت  از بیماران بودیم، اما به خاطر شرایط روحی نامناسبی که وجود داشت تصمیم به تغییر فضای کاری خود را در جهت شاد کردن و تقویت روحیه بیماران گرفتیم.

سلیمی، همسر این طلبه جهادگر، با بیان اینکه مادر بودن و جهاد گر بودن بسیار سخت است، اظهار کرد: در ۷۰ روز ابتدای شیوع کرونا در خانه نبودم و دوری و دلتنگی از فرزندان بسیار سخت بود، اما ایام کرونا زمان عملی کردن آموزه هایی بود که از مکتب حضرت زهرا(س) یاد گرفته بودیم.

در انتهای این برنامه پس از اجرای سرود توسط گروه ترنم ولایت، به نمایندگی از همسران جهادگران کرونا، از چند تن از این همسران تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فیاض IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    2 2
    چه کاریه که جلوی مردان از خانمها تجلیل بشه؟ این تجلیل نمیشد در یک مجلس کاملا زنانه انجام بشه؟ اگر ما در حوزه علمیه به این مسائل توجه نکنیم، نمیتوانیم الگوی مناسبی از یک جلسه طراز به مردم ارائه کنیم. توجه کنید بحث بنده روی حرمت و حلیت نیست، قطعا موازین شرعی رعایت شده ولی واقعا چه ضرورتی به تشکیل چنین جلساتی هست؟
  • فرزانه IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 1
    در شرایط کرونایی برگزاری این مراسم ضرورتی نداشت مجری برنامه اصلا برنامه رو خوب اجرا نکرد حتی مسائل خصوصی زندگی برخی از مبلغان را مطرح کرد که اصلا زیبنده مجلس نبود با دادن لقبهای دکتر و... شان طلبه مبلغ جهادی را خدشه دار کرد مگه طلبه بودن چه اسکالی دارد که میخواهیم با لفظ دکترو...جبرانش کنیم مجری باید می دانست طلبگی عشق است و نیاز به وصله ندارد الگوی ما سردار سلیمانی است چون بی ریا بود در دلها نشست دکتر نبود اما با اخلاصی که داشت ایران را که هیچ جهان را متحول کرد فاین تذهبون
  • پروا IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    ما کی می خواهیم حرفهای رهبر عزیزمون را گوش جان بسپاریم حضرت آقا فرمودند مدارک حوزوی را معادل دانشگاهی قرار ندهید مجری چه اصراری به لفظ دکتر داشت ومطرح کردن این لفظ باید بگویم متاسفیم هنوز با راه سردار خیلی فاصله داریم
  • امیر IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 0
    ولله ماهم توفیق داشتیم که به فرموده رهبری عمل کنیم و به عنوان جهادی در بیمارستان های کرمانشاه باشیم ولی تجلیلی وجود نداشت