پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

حوزه/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه دستیابی به تمدن اسلامی، با موفقیت عبور کردن از آزمایش‌ها و امتحان‌هایی است که در طول مسیر با آنها روبرو هستیم و این تبعیت از ولایت است که می‌تواند به عنوان چراغ راهی برای همه ما در این مسیر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، شامگاه روز پنجشنبه در مسجد جامع همدان، با تاکید بر لزوم داشتن بصیرت در بین خواص جامعه، اظهار داشت: در طول این سال‌ها بسیاری از افراد را می‌توان نام برد که با وجود آنکه در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جز شکنجه شدگان و تبعید شدگان بودند اما پس از رسیدن به جایگاه و ثروت از کاروان انقلاب پیاده شدند و یا فرزندانشان آنها را از این کاروان پیاده کردند.

وی تبعیت از ولی فقیه را عامل سرافرازی و سربلندی کشور برشمرد و گفت: لازمه دستیابی به تمدن اسلامی، با موفقیت عبور کردن از آزمایش‌ها و امتحان‌هایی است که در طول مسیر با آنها روبرو هستیم و این تبعیت از ولایت است که می‌تواند به عنوان چراغ راهی برای همه ما در این مسیر باشد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) چشمانمان ما را باز کرد و حقایق را به ما نشان داد، مطرح کرد: در تمام ۴۰ سال گذشته، با سفره‌های مختلفی روبرو بودیم که هر فردی مردم ایران را به سمتی دعوت می‌کرد و لذا این مردم هستند که باید با آگاهی انتخاب دزست داشته باشند و بدانند که سر کدام سفره بنشینند.

وی با بیان اینکه عده‌ای راه و روش نادرست را ارائه می‌کنند، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم با وجود آنکه برخی از افراد خود راه و روش نادرست را مطرح کرده‌اند، اما پس از عدم موفقیت، حتی اصول اولیه خود را هم زیر سوال می‌برند و برخی نیز اقدام به نوشتن توبه‌نامه می‌کنند.

عده‌ای بی‌تدبیری و کم‌کاری خود را به پای نظام و انقلاب می‌نویسند

قاضی‌زاده هاشمی افزود: هدف این افراد از انجام چنین اقداماتی ایجاد انحراف در مسیر رو به جلو انقلاب است که باید با هوشیاری و بصیرت اجازه این کار ندهیم.

وی به تشریح برخی از علل عدم موفقیت در تحقق شعارهای اول انقلاب پرداخت و گفت: از جمله دلایلی که عده‌ای آن را عدم دستیابی به بخشی از اهداف روزهای اول انقلاب می‌دانند، بحث دین است و آنها مدعی هستند که اسلام  نمی‌تواند حکومت‌داری کند.

رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با بیان اینکه این حرف مربوط به امروز نیست و از زمان مشروطیت تا کنون از سوی عده‌ای مطرح می‌شود، ابراز کرد: علت وجود چنین باور و تصوری در برخی از افراد، وابستگی آنها به مکتب غربی است تا جایی که معتقد هستند تنها افراد تربیت شده در مکتب‌های غربی می‌توانند به حکومت‌داری مشغول شوند.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی این افراد که حتی به عنوان مسئول در حال ایفای نقش هستند، باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور شده‌ است، مطرح کرد: این افراد بی‌تدبیری و کم‌کاری و گاهی از اوقات ندانم‌کاری خود را به پای نظام و انقلاب می‌نویسند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه صحبت‌های خود به رای گیری روزهای گذشته مجلس در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان اشاره کرد و اظهار داشت: برای تایید این قانون نیازمند دو سوم آرای نمایندگان بودیم که تنها سه نفر کمتر از حد نصاب به این طرح رای دادند که مقرر شد تا تقاضای بررسی مجدد آن را ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بنده جزء مخالفان برجام بوده و هستم یادآور شد: از آنجایی که ضمانت اجرای تعهدات در برجام وجود نداشت، بنابراین لازم بود که ما در این مسیر به صورت گام به گام پیش برویم که متاسفانه با عمل به همه تعهدات توسط طرف ایرانی و عدم پایبندی طرف غربی به تعهدات، دیدیم که دست طرف ایرانی خالی ماند و امروز کاسه چه کنم چه کنم در دست گرفته‌ است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گریزی هم به مسائل اقتصادی زد و مطرح کرد: یکی از موضوعات مورد بحث امروز در جامعه در عرصه اقتصاد، مسئله بورس است که باید به صورت دقیق آن را مورد بررسی قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در مجلس نگاه واحدی در مورد بورس وجود ندارد، و عده‌ای معتقد هستیم که در بازار بورس جرمی رخ داده و در مقابل نیز برخی بر این باور هستند که بورس باید با سیاست‌های اقتصادی اصلاح شود، اما لازم به ذکر است که پیگیری‌های ما باعث جابجایی رئیس سازمان بورس شد.

رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در پایان با اشاره به ارائه طرحی در زمینه تامین مسکن برای خانوارهای کم درآمد، بیان کرد: مدلی توسط مجلس برای رفع معضل مسکن ارائه شده که در آن افراد سه دهک‌ پایین جامعه، برای تأمین مسکن پولی پرداخت نکنند، اما لازمه اجرای این طرح وجود دولتی همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha