جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علیمحمدی

حوزه/ حجت الاسلام علیمحمدی گفت: منهای هر بحث سیاسی و سوء مدیریت ها و مشکلات ناشی از آن، ترس و واهمه دشمنان از انقلاب و اینکه کشور ایران به عنوان یک دغدغه روزانه برای مستکبرین تبدیل شده است، نشأت گرفته از قدرت بازدارندگی فوق العاده ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی علیمحمدی، در مراسم گردهمایی رزمندگان و جاماندگان تیپ ادوات لشکر ۱۴ امام حسین(ع) که در محوطه بازفرهنگسرای پایداری گلستان شهدا اصفهان همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار می شد، با تبریک این ایام اظهار داشت: اینکه به خواندن تاریخ بسیار سفارش شده به دو علت است، یکی عبرت گرفتن از شکست ها و ناکامی ها و دیگری سرمشق گرفتن از موفقیت‌ها و سربلندی ها است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه به توضیحی درباره آیه ۴۵ سوره (ص)اشاره و تصریح کرد: در این سوره خداوند از پیامبران خود ابراهیم و اسحاق و یعقوب یاد می کند و می فرماید«واذکر عبادنا ابراهیم و اسحاق و یعقوب،» خداوند در این آیه خطاب به پیامبر خود می‌فرماید از بندگان ما ابراهیم و اسحاق و یعقوب یاد کن یعنی زندگی آنها را بخوان که عبرت بگیرید و تاریخ آنها را مطالعه کن .

 وی تاکید کرد: دلیل سفارش خداوند به یاد کردن از این سه پیامبراین است، یکی اینکه با قدرت و با سربلندی زندگی می‌کردند و صاحب قدرت بودند و دوم اینکه این پیامبران صاحب بصیرت بودند.

حجت الاسلام علیمحمدی با اشاره به آیه نوشته شده بر لباس سپاهیان (واعدوا لهم ما استطعتم من قوه) گفت: قدرت از نکاتی است که خدای متعال در قرآن به ما سفارش می‌کند و این یعنی پاسداران، با تمام قوت همیشه آماده نبرد با دشمن باشید.

وی ادامه داد این قدرت می تواند قدرت اقتصادی ،سیاسی، علمی و دیپلماسی باشد و جنبه معنایی عام دارد.

این رزمنده دفاع مقدس ابراز کرد: بالاترین درجه بندگی این است که آدم به جایی برسد که خدا به او بگوید، تو بنده من هستی و در این آیه نیز،این پیامبران، مدال بندگی را ازخداوند گرفته اند.

وی در پایان عنوان داشت: منهای هر بحث سیاسی و سوء مدیریت ها و مشکلات ناشی از آن، براساس یک عمر زندگی در دوران پیش از انقلاب اسلامی و دوران درخشندگی پیروزی انقلاب اسلامی بیان می کنم، ترس و واهمه دشمنان از انقلاب و اینکه کشور ایران به عنوان یک دغدغه روزانه برای مستکبرین تبدیل شده است، نشات گرفته از قدرت بازدارندگی فوق العاده ایران اسلامی است که حاصل تلاش رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس  و جوانان علمی در این روزها به پشتوانه  ولایت است.

شایان ذکر است این گردهمایی به همت فرهنگسرای پایداری و خادمیاران گلستان شهدا برگزار شد و در پایان مراسم سخنرانی، همه شرکت کنندگان جلسه برسرمزار و قبور شهدا حاضر شده و یاد و خاطره انها را زنده نگه داشته و با اهدا گل و گلاب به مقام شامخ شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha