جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدجواد مهری

حوزه/ مسئول دفتر شورای نگهبان در قم تصریح کرد: برای غلبه بر مشکلات امروز کشور به خصوص در زمینه مسایل اقتصادی باید انقلابی فکر کرده و انقلابی و جهادی عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد مهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در دورانی شکل گرفت و به پیروزی رسید که از سوی دو قطب شرق و غرب عالم بر این مساله در عمل تأکید می شد که دوران دین در زندگی انسان سپری شده و اساساً خدا در زندگی انسان و به خصوص در تحولات و معادلات سیاسی و اجتماعی، نقشی ندارد.

وی افزود: در چنین شرایطی، امام خمینی(ره) انقلابی را با حمایت قاطبه ملت ایران به ثمر رساند که جوهره ی هویتی آن مبتنی بر باورهای دینی و اعتقادی بود، چه آن که ایشان انقلاب را بر پایه دین مبین اسلام و مکتب سعادت بخش اهل بیت(ع) شکل داد.

وی با بیان این که بی شک بیداری اسلامی در پایان قرن بیستم، مرهون نهضت روشنگرانه حضرت امام(ره) است، گفت: با نگاهی به کلام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به خوبی متوجه می شویم که تلاش در جهت احیای دین و ارزش های الهی، تحقق عدالت اجتماعی، ریشه کنی فقر و جهل، جلوگیری از استضعاف و استثمار، تلاش در جهت تأمین سلامت جسمی، اخلاقی و معنوی مردم، تأمین حداقل رفاه عمومی، ایستادگی در مقابل دنیای استکبار و حمایت از مظلومان عالم از جمله اهداف اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی است.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم همچنین افزود: بسیاری از اندیشمندان و متفکران غرب و شرق بر این مساله تأکید کرده اند که انقلاب اسلامی تحولی در دنیا به وجود آورده که هنوز هم تأثیرات آن را می توان مشاهده کرد، به عنوان مثال برژینسکی در کتاب خود می نویسد: "انقلاب خمینی آمد در مقابل جهان شرق و غرب، یک جهان اسلام ایجاد کرد. "

وی اضافه کرد: این جمله از میشل فوکو نیز بسیار معروف است که گفت:" انقلاب (امام) خمینی راه به سوی معنویت برای مصونیت سازی بود، انقلاب اسلامی روحی در جهان بی روح بود. انقلاب امام یعنی طلوع حقیقت در شرق و غروب آن در غرب است. "

حجت الاسلام و المسلمین مهری گفت: این ادعای ما نیست بلکه اعتراف بسیاری از مسئولان و تحلیلگران غربی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گرایش بسیاری از مردم دنیا از جمله در کشورهای اروپایی به اسلام و ارزش های دینی ناشی از تحولی بوده که انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی(ره) باعث آن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر است که می بینیم از دهه ها پیش، دین ستیزان و دین گریزان شرقی و غربی به این نتیجه مشترک رسیدند که مبارزه با انقلاب اسلامی باید در دستور کار قرار بگیرد و این مساله به عنوان یک اولویت مورد تأکید آن ها باشد، چرا که هویت و موجودیت آن ها با وجود انقلاب اسلامی ایران در این کره خاکی به خطر اُفتاده است.

مسئول دفتر شورای نگهبان در قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمن بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تحریف حقایق، نفوذ در جریانات حساس و نیز نااُمید کردن مردم و نسل جوان ایران نسبت به آینده کشور و نظام و انقلاب است، گفت: آن چه مهم است این که ما باید در برابر توطئه ها و نقشه های دشمن بیش از هر چیز به دنبال تقویت باورهای دینی و نیز روحیه انقلابی ملت باشیم.

وی افزود: از سویی مسئولان نیز می بایست ضمن مراقبت بیش از پیش نسبت به جریان نفوذ، در مسیر خدمت صادقانه و خستگی ناپذیر به جامعه بکوشند و زمینه رضایتمندی مردم عزیزمان را فراهم کنند.

وی همچنین با بیان این که هدف از نفوذ، تهی کردن نظام از عناصر درونی و اصلی قدرت است، گفت: عناصر درونی قدرت سه چیز است که شامل دین اسلام، رهبری و مردم می شود و حقیقت آن است که سه عنصر انقلاب را به پیروزی رساندند و علت موجده انقلاب شدند و همین سه عنصر علت مبقیه نظام در طول ۴۲ سال اخیر بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مهری بیان داشت: دشمن برای مقابله با اولین قدرت درونی نظام یعنی اسلام به دنبال ارایه یک نوع اسلام بدلی و دروغین و ترویج آن است که باید مراقب این خط نفوذ باشیم. امام راحل نیز همواره در برابر این خط که مروج اسلام آمریکایی بود، بر لزوم ترویج شاخصه ها و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) تأکید می فرمود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با فشار اقتصادی به واسطه تشدید تحریم ها و متاسفانه از آن سو، ضعف مدیران ترسو و ناکارآمد، در پی آن است که بین مردم و حاکمیت فاصله بیندازد و مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین و بی اعتماد سازد که در برابر این جریان، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر لزوم اهتمام نسبت به جهاد اُمیدآفرینی در جامعه تأکید نمودند.

وی گفت: برای غلبه بر مشکلات امروز به خصوص در عرصه مسایل اقتصادی، مسئولان باید با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی، به معنای واقعی کلمه به مردم خدمت کنند و جلوی قانون شکنی ها، مفاسد اقتصادی، رانت خواری ها و تبعیض و بی عدالتی ها را بگیرند.

مسئول دفتر شورای نگهبان در قم همچنین در خاتمه بیان داشت: آن چه امروز تکلیف ماست این که اولاً انقلابی بیندیشیم و انقلابی بمانیم و ثانیاً هم این که انقلابی عمل کنیم، چرا که در سایه عمل انقلابی و مدیریت جهادی است که می توان بر دشمن و نقشه های شومش غلبه کرد و بدین وسیله زمینه رضایتمندی و اعتماد بیش از پیش آحاد ملت شریف ایران را فراهم نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha