جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر متحول کردن یادواره شهدا با برجسته کردن وصایای آنها گفت: به جای خواندن، وصایا، آرمانها و منویات شهدا باید در یادواره ها برجسته سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در یادواره شهدای فین کاشان در امام زاده  ابراهیم(ع) این شهر اظهار داشت: شهوت در زمانش اوج دارد، ارزشمند هم هست، اگر نمی نبود کانون خانواده شکل نمی گرفت، زاد و ولد و تداوم نسل بوجود نمی آمد اما ارزش دوامش محدود است.

وی قدرت را حائز اهمیت دانست و افزود: گرچه در لوای قدرت خدمات شایانی انجام  می گیرد، امام قدرت ها باقی نخواهند ماند .

امام جمعه کاشان افزود: قوت سرمایه گرانبهایی است که قرآن ما را به آن دعوت  کرده،  نه فقط به قوت فردی، بلکه به قدرت جمعی که بر سینه سبز پوشان  نظام الهی هم نقش بسته است.

وی، به فروپاشی  قدرت شوروری سابق اشاره کرد و افزود : چنان قدرت شوروی بالا بود که بالا سرشان ابری نمی دیدند ولی یک سال بعد از فروپاشی صدای شکستن شق شق دیوارهای بلوک شرق را پیر مسیحا دم انقلاب ما شنید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر متحول کردن یادواره شهدا  با برجسته کردن وصایای آنها گفت : به جای خواندن، وصایا، آرمانها و منویات شهدا باید در یادواره ها برجسته سازی شود.

وی عنوان کرد: ثروتها ، شهوت ها و شهرت ها فرو می ریزد، شهادت تنها چیزی که است که هیچ موقع فرو نمی ریزد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه تاکنون روی پیام شهدا مانور ندادیم، افزود: بر اساس  فرمایش مقام معظم رهبری بزرگداشت شهدا کمتر از شهادت نیست ، بلکه بالاتر از خود شهادت است ، لذا علاوه بر برگزاری یادواره ها باید بیشتر روی پیام شهدا مانور داده شود.

وی با بیان اینکه راه شهدا گم شدنی نیست گفت: فقط راه سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، شهید بهشتی ها ، صدوقی ها، اشرفی ها ، مدنی ها و هاشمی نژادها گم شدنی نیست، بلکه  براساس  وعده الهی هر کس که در راه خدا شهید شود راهش گم شدنی نیست.

عضو خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر تعظیم از مقام شهدا گفت : سیره و ارزشهای شهدا برای از سردرگمی بیرون آمدن نسل های بعدی باید به جامعه انتقال داده شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha