پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نرم افزار کاربردی جدید، برای مشاوره و خطبه‌های دینی به مسلمانان

حوزه/ یک نرم افزار کاربردی جدید با نام «ارتباط با امام» به مسلمانان که به دلیل کرونا از مساجد محروم مانده‌اند، اجازه می‌دهد تا با امامان جماعت و روحانیون دینی ارتباط برقرار کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در شرایط شیوع بیماری کرونا، که مسلمانان نمی‌توانند از نزدیک با امامان جماعت و روحانیون در مساجد در ارتباط بوده سئوالات دینی‌شان را بپرسند و از دیگر خدمات دینی بهره‌مند شوند، یک نرم افزار کاربردی جدید با نام «امام کانکت» یا «ارتباط با امام» به مسلمانان اجازه دسترسی به مشاوره، خطبه‌های مذهبی و فتواهای معنوی را می‌دهد.

این نرم افزار با عنوان نخستین از نوع خود به عنوان «خدمات دهی به مسلمانان در بازار آنلاین» ارائه شده است، زیرا مساجد بیشتری درهای خود را بسته‌اند و تعطیلی‌ها باعث شده بسیاری از مسلمانان از تماس مستقیم با امامان جماعت و خطباء محروم بمانند.

این سکوی اینترنتی نه تنها فرصت دسترسی به یک روحانی دینی، بلکه امکان ارتباط برقرار کردن با جمعی از امامان جماعت را ممکن می‌سازد.

 مودسر احمد ، یکی از بنیانگذاران این نرم افزار کاربردی گفت که وی این پلتفرم را راه اندازی برای رفع یک نگرانی فوری کرده است: اینکه چگونه جوانان مسلمان می‌توانند به خدمات مبتنی بر ایمان دسترسی داشته باشند و اطمینان حاصل شود که اطلاعات غیرمذهبی و مذهبی را از هم تمیز دهند.

احمد افزود که او به امام کانکنت به عنوان یک شرکت اجتماعی نگاه می‌کند که به اندازه کسب وکاری برای کمک به ایجاد پیوندهای جدید در جامعه مسلمانان اهمیت دارد.

احمد گفت: افرادی هستند که به خاطر شرایط کنونی نمی‌خواهند به مسجد مراجعه کنند و در عین حال نیاز به تخصص‌های ایمان محور دارند.

سعید خان ، متخصص جوامع مسلمان آمریکایی در دانشگاه ایالتی وین ، با گردهم آوردن مسلمانان گفت: این نرم‌افزار کاربردی ممکن است نشانه ایجاد حرکت مشابه اجتماعی در سایر جنبه‌های زندگی مسلمانان باشد.

 گفتنی است یک نظرسنجی نشان داد که مسلمانان در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۲۰ میلیارد دلار برای سرگرمی آنلاین و سایر محتوای مجازی هزینه کرده‌اند ، که طبق پیش بینی‌های صورت گرفته توسط سلام گتوی، یک اندیشکده اندونزیایی ، انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۲۴ به ۳۰۹ میلیارد دلار برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha