جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زندان در آمریکا

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی بعد از ظهر پنجشنبه شکایتی را در دادگاه منطقه ای علیه آلاباما تنظیم کرده و خواستار اجازه دادن به روحانیون دینی برای همراهی زندانیان محکوم به مرگ شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از al، سازمان اسلامی در آلابامای آمریکا، از اداره زندان‌ها که اجازه نداد یک محکوم به اعدام پیش از مرگش با امام جماعت ملاقات داشته باشد، و روحانی مذهبی برای زندانی دعا بخواند شکایت کرده است.

 یوسف میسون ، امام جماعتی که داوطلب اقامه نماز در زندان اصلاحیه هولمن در آتمور است ، در سال ۲۰۱۹ از حق همراهی و دعا خواندن برای یک زندانی محکوم به اعدام با نام دومینکه ری محروم شد.  آنان فقط به کارمندان اعدام اجازه حضور در اتاق را داده بودند و هیچ روحانی مذهبی مسلمانی را به عنوان کارمند بخش نمی‌پذیرفتند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین نهاد حمایت از حقوق مذهبی مسلمانان در آمریکا ، بعدازظهر پنجشنبه اعلام کرد که شکایتی را در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده علیه منطقه جنوبی آلاباما درخواست کرده است و خواستار سیاستی برای اجازه دادن به روحانیون دینی برای همراهی زندانیان محکوم مرگ در هنگام اعدام آن‌ها شده است.

به گفته این شورا، درخواست‌ آن‌ها برای حضور روحانی مسلمان در زمان اعدام وی رد شده است.

هدف از در این دادخواست که روز پنجشنبه تنظیم شده است، تغییر سیاست اداره زندان‌ها در آلاباما است تا به روحانیون مذهبی از جمله امامان جماعت، به عنوان مشاوران معنوی هنگام مرگ ، به اتاق اعدام اجازه ورود داده شود.

گادیر عباس ، دادستان ارشد دادرسی کایر گفت:  این پرونده در مورد آزادی مذهبی همه مردم است. ما امیدواریم که ایالت آلاباما به خود بیاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha