جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
خواهران خوزستان
عکس تزئینی

حوزه/ سرکار خانم حمیدی گفت: عنایتی که اسلام به بانوان دارد بیش از مردان است و ازآنجایی‌که زنان حق زیادی بر ملت‌ها دارند، دین اسلام زنان را با مردان مساوی کرده است؛ چراکه آن‌ها مانند قرآن کریم انسان‌ساز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، جمعی از مبلغین مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به روستاهای مناطق محروم اعزام شدند.

پس از اعزام بانوان مبلغ به روستاها، مراسم و تجمعی با عنوان «بانوان فاطمی» در روستای دغاغله برگزار شد. که در این تجمع سرکار خانم حمیدی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی، با بیان اینکه اسلام نظر خاصی بر بانوان دارد، اظهارداشت: وقتی اسلام در جزیره العرب ظهور کرد، بانوان حیثیت خودشان را پیش مردان از دست داده بودند، اما اسلام آنان را سربلند و سرافراز کرد.

وی با بیان اینکه عنایتی که اسلام به بانوان دارد بیش از مردان است، گفت: ازآنجایی‌که زنان حق زیادی بر ملت‌ها دارند، دین اسلام زنان را با مردان مساوی کرده است؛ چراکه آن‌ها مانند قرآن کریم انسان‌ساز هستند.

حمیدی افزود: این بانوان هستند که ملت‌ها را تقویت می‌کنند. بانوان از صدور اسلام با مردان در جنگ‌ها شرکت کرده‌اند. در اسلام زنان از مقام والا و بلندی برخوردار هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی، با تأکید بر اینکه زنان نیز مانند مردان و همدوش با آنان باید از اسلام حراست کنند، افزود: اسلام می‌خواهد که زن و مردم در کنار یکدیگر رشد داشته باشند و همان‌طور که مرد همه کارهای اساسی را انجام می‌دهد، زن نیز همسو با درون‌مایه خود، انجام دهد.

وی، با اشاره به محدودیت‌های بانوان از نگاه اسلام، گفت: محدودیت‌هایی که اسلام برای زن قرار داده برای حفظ کرامت زن است نه محدودیت وی در اسلام! چراکه زن انسانی والا و مایه اصلاح جامعه می‌باشد و دید واقع‌بینانه و متکی بر فطرت و طبیعت اسلام نسبت به زن وجود دارد.

حمیدی، در پایان اظهارداشت: از نظر اسلام زن باید به‌مثابه یک عنصر انسانی، تمام مراحل کمال را طی کند و مانند مرد می‌تواند به‌عنوان یک دانشمند، فیلسوف، مخترع، عنصر فعال درصحنه‌های سیاسی، اداری و دولتی به جامعه خدمت کند و بحمدالله با گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امروزه زنان ایران اسلامی، نیمی از تلاش و فعالیت این جامعه پرتلاش و پرتحرک را بر عهده دارند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha