چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ولادت حضرت زهرا (س)

حوزه/ استاد حوزه خواهران اصفهان گفت: تمسک به سیره اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه (س) و انتخاب مسیر ایشان در زندگی، بهتر گزینه برای به سلامت عبور کردن از دنیاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم معصومه عسگری، کارشناس دینی  در مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و دهه فجر انقلاب اسلامی در مجتمع اموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره عظمت حضرت زهرا(س) اشاره نمود و گفت: در وصف جایگاه و مقام بالای حضرت زهرا (س) همین بس که پیامبراکرم(ص) فرمود: "فاطِمةُ اَعَزُّ الناسِ عَلَیَ"، فاطمه(س) عزیزترین و محبوب ترین مردم برای من است و حدیثی دیگر که می فرمایند: «یا فاطمةُ إنّ اللهَ یَغضِبُ لِغَضَبِکِ ویَرضی لِرضاکِ». همانا خدا برای غضب و خشم تو غضب و خشم می کند، و به رضایت تو خشنود و راضی می گردد و همین روایات کافی است تا به عمق وجودی حضرت زهرا(س) پی ببریم.نکته مهم احادیث وارد شده این است که این سخنان به جهت رابطه پدر و فرزندی از پیامبر(ص) صادر نشده است، بلکه حقیقت وجودی حضرت زهرا(س) بسیار بالاست. دلیلی که می توان برا این ادعا آورد این است که رسول خدا(ص) معصوم است و هیچ وقت بر اساس هوای نفس سخن نمی گوید و اینکه پیامبر(ص) دختران دیگری نیز داشت که در مورد آنها چنین نگفته است.

استاد اخلاق  در ادامه سخنانش باز به روایات اشاره کرده و با توجه به حدیث امام زمان(عج)"وَ فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ(ص) لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ"، گفت:نکته حائز اهمیت در این احادیث این است که الگوهای معرفی شده، از طرف معصومین می توانند برای عموم مردم نیز الگو باشند. حضرت زهرا (س) سیده النساء العالمین است، پس نه تنها برای خود اهل بیت عصمت طهارت(ع) که برای کل زنان عالم در همه زمانها اسوه و الگو می باشد.

وی با بیان علت اهمیت الگو پذیری برای انسانها گفت: اهمیت الگو پذیری انسان از این جهت است که انسانیت انسان در طول زمان، عوض شدنی و قابل تغییر  است، بنابراین الگویی چون حضرت زهرا(س) در طول مسیر زندگی می تواند ما را از انحراف و کجی ها دور نگه دارد.

خانم عسگری افزود: تمسک به سیره اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه (س) و انتخاب مسیر ایشان در زندگی، بهتر گزینه برای به سلامت عبور کردن از دنیاست. چرا که انتخاب حضرت زهرا(س) همیشه در زندگی بر اساس خدا محوری بود، نه خود محوری و شیطان محوری. سراسر زندگیش فقط بندگی خدا و رضای او بود.

کارشناسی دینی به نمونه هایی از انتخابات حضرت زهرا(س) در جریان زندگیش اشاره نمود و گفت: انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان همسر با توجه به طعنه های زنان قریش در آن زمان، دفاع از حریم ولایت و امام زمانش آن هم در زمانی که همه دست از امام کشیده بودند و به او پشت کردند، ساده زیستی، صبر و تحمل در مشکلات اقتصادی و ... همه  انتخاب درست بود، باید توجه نمود، یکی از علل مهم وجود نابسامانی ها در جامعه و زندگی افراد، عدم حضور خدا و خدا محوری در زندگی است. 

وی  بیان داشت: وقتی پیامبر اکرم(ص) از امام علی(ع) پرسید حضرت زهرا را چگونه زنی دیدی؟ حضرت فرمود : «نعم العون علی طاعة اللَّه». بهترین کمک است بر اطاعت از خدا. چه خوب است ما هم همسری باشیم که در زندگی مشترک همچون حضرت زهرا (س) نه تنها خود، که همسر و فرزندانمان را نیز در مسیر خدا محوری و اطاعت خدا کمک کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha