سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شورای حل اختلاف فارس

حوزه/ سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف فارس از آزادی ۹۳۱ زندانی از ابتدای سال توسط شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی توانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن اظهار کرد: در ده ماه نخست سال جاری  ۲۰۴ هزار و ۴۰۷ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفت که حدود ۵۴ درصد از پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان را شامل می شود.

وی ضمن قدردانی از ریاست قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در خصوص پیگیری لایحه شوراهای حل اختلاف، اضافه کرد: امیدواریم هر چه سریعتر شاهد تحولی عظیم  در مجموعه شوراهای حل اختلاف کشور باشیم.

سرپرست شوراهای حل اختلاف فارس با تقدیر از اعضا وکارکنان شوراهای حل اختلاف فارس  یادآور شد: آزادی ۹۳۱ نفر زندانی در ده ماهه اول سال ۹۹ توسط شوراهای حل اختلاف استان  صورت گرفته و همچنین با وساطت تلاشگران عرصه‌های صلح و سازش در ۵۳  فقره پرونده قتل عمد نیز سازش حاصل گردیده و محکومین به قصاص نفس با اخذ رضایت از اولیای دم از مجازات طناب دار رهایی یافته اند.

وی تصریح کرد: با این وصف از سال ۸۲ تا پایان بهمن ماه سال ۹۹ به لطف حق و با همت و تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری ریش سفیدان وافراد با نفوذ محلی تعداد ۴۳۵ فقره پرونده قتل عمد توسط شعب ویژه زندان و اجرای احکام مصالحه گردیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha