پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه حقانی

مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی و آیت الله یزدی در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی و آیت الله یزدی (رحمهما الله) با حضور خانواده های آیت الله مصباح یزدی  رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو خبرگان رهبری و آیت الله یزدی رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،در مسجد مدرسه علمیه حقانی برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر زاد حسینی، مدیر مدرسه علمیه حقانی در این مراسم عنوان کرد: ۱۲ دی سال ۹۸ برای دهه بصیرت ازآیت الله مصباح یزدی که سال ها دراین مدرسه تدریس می‌کردند، دعوت کردیم و خبر حضور ایشان به قدری شیرین بود که همه را به تکاپو انداخته بود.

وی ادامه داد: بعد از ۴۰ سال ایشان وارد مدرسه شدند و بعد از گرفتن عکس یادبود در حیاط مدرسه، مراسم باشکوهی برگزار شد و استاد به تبیین مقام شهیدان پرداختند و ایشان با تواضعی که سخنان شان را دلنشین تر می کرد سخنانی عمیق را با بیانی روان و ساده بیان کردند.

وی افزود: از ایشان دعوت کردیم که هرسال به این مراسم بیایند و ایشان گفتند: از کجا می دانید که سال آینده زنده هستم؟ و ۱۲ دی ماه سال ۹۹ متوجه شدیم ایشان به ملکوت اعلا پیوستند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی دراین مراسم با بیان اینکه بزرگان ما زحمت های فراوانی کشیدند و این انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده است، عنوان کرد: به دلیل نزدیکی این مدرسه به مرکز ساواک چند بار در ماه ساواک به مدرسه هجوم می آورد و طلاب را مورد آزار قرارمی‌داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود روزی که ولی فقیه در راس امور و حاکمیت  در دست مردم باشد، آرزوی همه بود و ناشکری کردن در این ایام بدترین کفر است.

وی با تاکید براینکه اگر شاکر نعمت ها باشید به موفقیت خواهید رسید، بیان کرد: در فرصت طلبگی خوب درس بخوانید و خود سازی و تقوا پیشه کنید تا بهانه ای برای انحراف دیگران نشوید.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان اینکه اینجا بهشت خدا نیست و دنیا دارامتحان و عالم اختیار است، اظهار کرد: عالم به زمان باشید؛ زیرا کسی که به زمانه عالم  نباشد به اشتباه میرود و از ویژگی های آیت الله مصباح این بود که علاوه بر تقوا، عالم به زمان نیز بودند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله بهجت توصیه می کردند که برای کارهای خوب تان هم توبه کنید، تصریح کرد: همان اندازه که به امام زمان (عج) احساس دارید به ولی فقیه هم داشته باشید، زیرا مرزبانی دین از همه چیز مهم تراست، طلاب نیز از ابتدا تلاش را شروع کنند تا فرصت ها از دست نرود؛ زیرا فرصت های از دست رفته بر نمی‌گردند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با تاکید براینکه خدا را برای همه ی نعمت ها باید شکر کرد، افزود: جوان ها را رها نکنید؛ زیرا هدایت جامعه و جوانان مهم است، معاویه از عمروعاص پرسید که چه چیزی از شمشیر علی تیزتر است؟ عمر و عاص پاسخ داد: جهل مردم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اهل بصیرت بودن تلاش کنید، عنوان کرد: باید به صورت جدی پای کار بود و برای اسلام جنگید چون دشمن پای کار است؛ آنها از اسلام ناب می ترسند؛ زیرا از آن ضربه خوردند و اسلام آمریکایی نیز برای شان خطری ندارد و بدانید که اگر به موقع کاری انجام ندهید  در درگیری ها نیز نمی توانید مقاومت کنید.

در انتهای این مراسم پس از نوحه خوانی علی نصرآبادی، یادبودی به خانواده این دو عالم مجاهد و پارسا اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha