پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هم اندیشی مدیران  مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه

حوزه/ هم اندیشی مدیران و دست اندرکاران مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، امروز در هم اندیشی مدیران و دست اندرکاران مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به نقش و تاثیر رسانه در دنیای معاصر اشاره کرد و گفت: رسانه داری و رسانه سازی و رساندن مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، مسیر پر پیچ و خم تاریخ تشیع بوده است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان این که در گذشته تاریخ تشیع، ادواری داریم که در آن رحلات حدیثی اتفاق افتاده است، افزود: شخصی، حدیثی را از حضرات معصومین (علیهم السلام) دریافت می کرد آن را می نوشت حفظ می‌نمود، مجدداً  چندین بار در خدمت استاد املاء و انشاء می شد، آنوقت چندین ماه به کشورهای مختلف سفر می کرد تا این حدیث را به جهانیان برساند و اینگونه بوده که رسائل اربعمائه و دیگر روایات حضرات معصومین  علیهم السلام به دست محدثان مجاهد در عالم انتشار پیدا کرده است.

وی با بیان این که کاری که امروز رسانه حوزه انجام می دهد در راستای کار علامه حلی ها، مجلسی‌ها و.. است اظهارکرد:  می دانیم که استخراج احکام فقهی دایر مدار «واو» ها،‌ حرف عطف ها، کلمات و نوع قرائت ها است، بر همین اساس محتوایی که در رسانه حوزه منتشر می شود نیز به دلیل انتسابش به مکتب اهل بیت علیهم السلام و تاثیرگذاری اش در باور و اندیشه دینی مردم،  قطعاً نیاز به دقت بیشتر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین برته به نقش فضای مجازی و توجه به آن اشاره کرد و گفت: در دنیای معاصر متاسفانه توجه به کتاب و کتاب خوانی قدری کاسته شده و به عکس جستجوی محتوای دانشی در فضای اینترنت رو به فزونی نهاده است از همین روی و از آنجا که معارف امامین صادقین(ع)، به پرچمداری و علمداری متناسب با هر نسل نیاز دارد، شما سربازان رسانه ای هستید که باید علمداران این عرصه در جهان امروز باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توجه مدیران ارشد حوزه به جایگاه و اهمیت رسانه اشاره نمود و با تشکر از شورای عالی حوزه های علمیه و مدیر حوزه که این حساسیت را به خوبی درک نموده و حامی تحول و ارتقای رسانه حوزه بوده و هستند، گفت: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با هدف ارتقای رسانه در حوزه، با حمایت کامل شورای عالی حوزه و مدیرحوزه های علمیه رقم خورده است که از حسن نظر ایشان تشکر و قدردانی می نماییم، چرا که این تحول، تحولی تاریخ ساز خواهد بود.

در ادامه این مراسم،‌مدیران بخش های مختلف مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه از جمله، حجت الاسلام والمسلمین کشوری مدیر دبیرخانه رصد،حجت الاسلام والمسلمین میر مرشدی مدیر بخش چند رسانه و فضای مجازی و حجت الاسلام جلیلی مدیر بخش رسانه گزارشی از برنامه و فعالیت های خود ارائه دادند.

خاطرنشان می شود: در پایان این هم اندیشی، از خدمات و مجاهدت های ۳۰ساله حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل مشفقی پور که در سمت های مختلف در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خدمت نموده است، به صورت ویژه تقدیر به عمل آمد؛ همچنین عباس فرامرزی عکاس خبرگزاری حوزه، سید محمد مهدی موسوی خبرنگار خبرگزاری حوزه، نبی الله کاووسی از بخش فنی خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام کریمی از بخش رصد، حجت الاسلام قادری از بخش رسانه، جلال خسروی از هفته نامه افق حوزه و حمید کرمی از هفته نامه افق حوزه نیز تقدیر و تجلیل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha