جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرهنگ

حجت الاسلام فرهنگ گفت: اگر وعده وعیدهای خارج از مرزها دل بستیم، نتیجه‌اش همین می‌شود که ما امتیاز می‌دهیم و آن‌ها امتیازی نمی‌دهند، این باعث می‌شود فرصت‌ها و ظرفیت‌های ما از بین برود، در نتیجه به مردم فشار وارد می‌شود و وضعیت اقتصادی که می‌بینیم، حاصل می‌شود.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، در ایام الله دهه فجر پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی، با اشاره به آیه شریفه "اطیعوالله و اطیعوالرسول" اصل ولایت فقیه را یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امام خمینی با نفس گرمشان، مردم را در مسیر عدالتخواهی قرار دادند تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی، دومین شاخصه انقلاب اسلامی را دموکراسی حقیقی دانست و افزود: یکی از ارکان اساسی و شاخصه‌های اصلی انقلاب، مردمی‌بودن است،این مردم در انتخابات‌های مختلف هستند که برای خود، تصمیم می‌گیرند.

حجت الاسلام فرهنگ با اشاره به اینکه این شاخصه‌ها نشات گرفته از دین هستند، بیان کرد: سومین شاخصه انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و تسلیم نشدن در برابر ظلم است، امروز بر اساس این شاخصه، جمهوری اسلامی در راس همه حکومت‌های استکبارستیز توانسته بر حاکمان مستکبر، غالب بشود.

 وی همچنین آخرین شاخصه انقلاب اسلامی را روحیه جهاد، شهادت و ایثارگری دانست و آن را مسبب پابرجا ماندن انقلاب اسلامی بر اصول خود نامید.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان همچنین افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که نظام ما از زیر سلطه استکبار خارج شد، تا قبل از انقلاب، مستشاران آمریکایی برای نظام و کشور ما تصمیم می‌گرفتند، انقلاب دست استکبار را از مدیریت کشور کوتاه کرد.

وی بیان داشت:  از دیگر دستاوردهای انقلاب، تکیه‌کردن به شعار "ما می‌توانیم" و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های داخلی است، شما امروز اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید که در عرصه های مختلف، ما خودکفا شده‌ایم یا در مسیر خودکفایی هستیم.

حجت الاسلام فرهنگ افزود: امروز ما در صنعت فضا، موشکی، فناوری نانو و ... جزء رتبه‌های اول هستیم. جمهوری اسلامی در منطقه، حرف برای گفتن دارد، در مباحث نظامی و تقویت پایه‌های نظامی کشور به جایی رسیده‌ایم که دشمن طمع کرده با برجام و برجام موشکی، جلوی توان‌مندی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است را بگیرد.

وی، جامعه غرب را جامعه‌ای دانست که از درون پوسیده و دلیل آن را این‌طور بیان کرد: به خاطر این‌که بر مبنای مادی‌گرایی و مادیات بنا شده، اما نظام ما بر مبنای معنویات گرایی است، لذا برای کانون مهم خانواده، ارزش قائل است.

وی به منشاء مشکلات امروز کشور اشاره کرد و گفت: ما هرجا از ارزش‌های الهی و اصولی که بر اساس آن‌ها انقلاب کردیم، فاصله گرفتیم به همان اندازه مشکلاتمان زیاد می‌شود. وقتی بعضی مسئولان و مدیران ما نسبت به دستورات ولی فقیه بی‌توجه باشند، نگاهشان خارج از چارچوب تعریف شده نظام است که ولایت فقیه و دستورات دین است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان تصریح کرد: نگاه این افراد به خارج از کشور منعطف هست و کسانی‌که در ظاهر ادعا می‌کنند می‌توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند، به دنبال فلج‌کردن مدیریت کشورند؛ مدیریتی که ما برای آن انقلاب کردیم یعنی مدیریتی که مستقل از خارج باشد.

وی اذعان کرد: هرچه ما به دستورات دین، به اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب و به ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم، یقینا ظرفیت‌های داخل تقویت می‌شود و در بحث اقتصادی رونق ایجاد می‌شود، اما اگر ما از این‌ها فاصله گرفتیم و به مبانی غربی و وعده وعیدهای خارج از مرزها دل بستیم، نتیجه‌اش همین می‌شود که ما امتیاز می‌دهیم و آن‌ها امتیازی نمی‌دهند، این باعث می‌شود فرصت‌ها و ظرفیت‌های ما از بین برود، در نتیجه به مردم فشار وارد می‌شود و وضعیت اقتصادی که می‌بینیم، حاصل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha