جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کارگروه‌های اجرایی سند تحول قضایی در استان سمنان

حوزه/ نشست پیشنهادات و کارگروه‌های اجرایی سند تحول قضایی در استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، نشست پیشنهادات و کارگروه‌های اجرایی سند تحول قضایی در استان سمنان در سالن همایش های دادگستری کل استان سمنان برگزار شد.

در این نشست کارگروه های تخصصی مختلف به بیان پیشنهادات و راهکارهای اجرایی سند تحول قضایی در استان سمنان پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان، در حاشیه این نشست اظهار داشت: در این سند موضوعات مهمی نظیر احیاء حقوق عامه، اجرای عدل و گسترش آن، حفظ آزادی‌های مشروع، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور، رسیدگی به دعاوی، تعقیب مجرمین و کشف جرم و اصلاح مجرمان، حمایت از مالکیت اشخاص، هفت ماموریتی است که در قانون اساسی برای دستگاه قضایی برشمرده شده است و سند تحول قضایی این هفت مأموریت را به عنوان رسالت‌های اصلی دستگاه قضایی معرفی می‌کند.

محمدجعفر عبداللهی، اجرای عدالت، تضمین اجرای عدالت و کسب رضایت شهروندی را از اهداف والای اجرای سند تحول بنیادین قضایی دانست.

برپایه این گزارش، سند تحول قضائی دی ماه امسال از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به نهادهای زیر مجموعه این قوه در سراسر کشور ابلاغ شد و در فرآیند نگارش سند تحول قضایی، ۷ مأموریت اصلی قوه قضائیه منبعث از تکالیف تعیین شده در قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلی نظام، مبنای تدوین سند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha