جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش علمی - تربیتی مکتب عمار انقلاب در سمنان

حوزه/ حجت الاسلام نمازی گفت: وقتی انقلاب اسلامی در حال شکل گیری بود، یکی از مبارزین و همراهان جدّی حضرت امام (ره) آقای مصباح بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام محمود نمازی، در همایش علمی تربیتی مکتبِ عمارِ انقلاب حضرت آیت‌الله علامه مصباح یزدی (ره)، در سالن همایش‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ سمنان اظهار داشت: یکی از ویژگی های آیت الله مصباح یزدی جامعیت ایشان بود و آیت الله مصباح یزدی فقط به فقه و اصول اکتفا نکرد و در طول عمرش این علم ها را به جامعه عرضه کردند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: وقتی انقلاب اسلامی در حال شکل گیری بود یکی از مبارزین و همراهان جدی حضرت امام (ره)، حضرت آیت‌الله علامه مصباح یزدی (ره) بود که پس از آن هم همراهی های چشمگیری داشت.

وی افزود: حضرت آیت‌الله علامه مصباح یزدی (ره)، در زمان پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی با همراهی مقام معظم رهبری و سایر مبارزین مجله ای را تحت عنوان «بعثت» چاپ می کردند و به انقلابی‌گری مشغول بودند و ایشان یک شخصیتی بودند که در عنفوان جوانی ضمن اینکه در کنار دوستانش هست؛ خودشان شخصا نشریه ای را به نام «انتقام» چاپ و نشر می کند و در زیر زمینی در تهران در نزد برادرشان چاپ می کند و در یزد و بندرعباس و برخی از شهر ها توزیع می کرد.

حجت الاسلام نمازی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله مصباح در سال ۴۲ در زمان شاه در نشریه انتقام مطرح کرده است که یاری خدا به میزان اتکا ما به خداوند متعال بسته است نه عِده و عُده؛ یعنی هرگاه به خدا اتکاء کردیم پیروز شدیم و یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی اتکاء به خداوند متعال بود.

وی با اشاره به برخی سخنان در خصوص آزادی داشتن انسان گفت: خدا ۳ نوع ویژگی به ما داده است که آزادی با آن ها معنا پیدا می کند ۱. ادراکات و علومی در اختیار ما هست که حیوانات از آن بی بهره اند ۲. در انسان گرایش هایی هست که در حیوانات و جامدات نیست، گرایش به زیبایی ها و گرایش به سمت و سوی قدرت و علم و کمال خواهی و زیبایی ها ما را دعوت به بی نهایت هست. ۳. توانش هایی در ما هست که در حیوانات نیست، درست کردن غذا، ساخت وسیله و ابزار. این ۳ نوع ویژگی فراحیوانی از سوی خدا در انسان قرار داده شده است و آزادی هم به ما داده است که در راستای رسیدن به کمال خودمان را الهی بسازیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه ما در یک نه حمله فرهنگی بلکه یک ناتو فرهنگی حضور داریم و از زمین و آسمان دشمنان می خواهند جوانان را منحرف کنند، افزود: حضرت آیت‌الله علامه مصباح یزدی (ره) در هر مقطعی ای که لازم بود، ورود پیدا می کرد و کتاب می نوشت و امروز ایشان در عرصه های مختلف کتاب دارند که قابل استفاده برای اقشار جامعه است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این کتاب ها می فرماید «کتاب های راهگشا».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha