جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: انقلابی گری و در عصر معاصر با الهام از همان انقلاب‌های بزرگ قرآنی که خدای متعال در حوزه نبوت و رسالت و امامت انجام داد، اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، بر تبیین معارف و معاریف انقلاب و نظام اسلامی برای نسل‌های جدید تأکید کرد.

وی افزود: معارف انقلاب اسلامی همان چیزهایی است که بعد از طلوع فجر در سال ۴۲ تا سال ۵۷ ما آرام‌آرام با آن‌ها آشنا شدیم و زمین و جهان اطراف آرام‌آرام برای ما روشن شد؛ به‌گونه‌ای که ما متوجه مسائلی شدیم و بصیرت پیدا کردیم.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: انقلاب اسلامی شکل گرفت، بعد به پیروزی رسید و تا به امروز که پایان گام اول انقلاب و آغاز گام دوم است، آنچه را که در حوزه معرفت‌شناختی انقلاب اسلامی و جوهر انقلاب و ماهیت انقلاب به لحاظ تئوری درک و به لحاظ اقدام و عمل تجربه کرده‌ایم، همه هم معارف و هم معاریف انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

وی افزود: امام بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی هم در امتداد همان تفکر و در امتداد همان معارف گام برداشته و مقام معظم رهبری نیز به‌خوبی و با تمام و کمال این میسر را تداوم داده و رهبری می‌کنند، به‌گونه‌ای که امروز انقلاب به این نقطه باعظمت رسیده است.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: امروز در اندیشکده های غرب و شرق پشت درهای بسته راجع به انقلاب اسلامی و چرایی ماندگاری و پیشرفت روزافزون ما بحث و تبادل‌نظر می‌شود، زیرا در طول بیش از ۴۲ دهه گذشته کشور اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف متحول شده و به پیشرفت‌های شگرفی نائل آمده است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به بایسته‌های انقلاب اسلامی و قرآنی، اظهار کرد: انقلاب قرآنی در حوزه رسالت و انقلاب ولایی و اسلامی در حوزه امامت را دیده‌ایم و می‌توان گفت اوج آن را در نظام ولایی امیرالمؤمنین (ع) دیده‌ایم و ان‌شاءالله در نظام مهدوی خواهیم دید. این به آن معنا است که انقلابی گری و مکتب انقلابی گری در عصر معاصر با الهام از همان انقلاب‌های بزرگ قرآنی که خدای متعال در حوزه نبوت و رسالت و امامت انجام داد، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha