جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم

حوزه/ غلام پور استقبال نهادهای حوزوی از بسترهای مجازی برای ارائه خدمات خود را قابل تقدیر دانست و گفت: برخی از نهادهای حوزوی مانند مرکز خدمات حوزه علمیه در فرایند الکترونیکی کردن خدمات خود از بسیاری از دستگاه‌های دولتی جلوتر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان طی گزارشی در خصوص علت عدم تحقق کامل دولت الکترونیک سازمان محور بودن فرایند الکترونیکی کردن خدمات را می‌توان در مقایسه بانک‌ها در این زمینه مشاهده کرد و در حالی که تمام بانک‌ها خدمات مشابهی ارائه می‌کنند ولی تفاوت میزان خدمات برخط توسط بانک‌های مختلف بسیار زیاد است.


غلام پور در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم که در ماه‌های اخیر به صورت جدی در این استان پیگیری شد، عملیاتی کردن احراز هویت الکترونیکی در بانک‌های قم است که با اجرایی شدن آن، دیگر نیازی به اخذ کپی مدارک برای احراز هویت وجود ندارد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، گفت: با اجرایی شدن این موضوع، برای دریافت هرگونه خدماتی از بانک‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای استان دیگر نیازی به ارائه کپی مدارک نیست بلکه ارائه کد ملی کفایت می‌کند.


غلام پور،‌ با تأکید بر اهمیت ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی و توسعه دولت الکترونیک، افزود: شیوع ویروس کرونا،ارائه خدمات دولتی به صورت الکترونیکی را سرعت بخشیده است.


وی در ادامه افزود : نرم‌افزار موبایلی «دولت همراه»، به منظور تجمیع خدمات تمام دستگاه‌های دولتی طراحی و در دسترس مردم قرار گرفته است که امکان نصب این نرم افزار و استفاده از خدمات دستگاه‌های مختلف وجود دارد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، گفت: هم اکنون ۶۵۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی قم الکترونیکی شده که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته‌است. همچنین نسخه آزمایشی پرتال خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی به آدرس https://qom.iran.ir/ در حال راه‌اندازی است که تمام شهروندان می‌توانند تمامی خدمات دستگاه‌های اجرایی را در یک درگاه ببینند.


غلام پور استقبال نهادهای حوزوی از بسترهای مجازی برای ارائه خدمات خود را قابل تقدیر دانست و گفت: برخی از نهادهای حوزوی مانند مرکز خدمات حوزه علمیه در فرایند الکترونیکی کردن خدمات خود از بسیاری از دستگاه‌های دولتی جلوتر است.
انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha