جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مساجد بریتانیا در سایه کرونا خودشان را برای ماه رمضان آماده می‌کنند

حوزه/ مسلمانان بریتانیا امسال نیز مانند سال گذشته مجبورند ماه مبارک رمضان را در سایه شیوع ویروس کرونا و در قرنطینه به سر ببرند اما معتقدند که نمی‌گذارند کرونا باعث شود که ماه رمضان باشکوه برگزار نشود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از albawaba، مسلمانان در بریتانیا خودشان را برای دومین ماه مبارک رمضان در سایه کرونا آماده می‌کنند.

درحالی که ماه رمضان در سال 2021 در سایه شیوع کرونا در حال نزدیک شدن است، یک مسجد بریتانیایی به خبرنگاران گفت که حتی در این شرایط نیز نمازگزاران می‌توانند در مقدس‌ترین ماه سال شکوفا شوند.

این مسجد، یکی از بزرگترین مساجد در انگلیس اعلام کرد برای کمک به جامعه برای استفاده بیشتر از موهبات ماه رمضان علی رغم چالش‌ها، کمپینی به راه انداخته تا خانواده‌ها و دوستان را از راه دور به هم ارتباط دهد.

نصیب نعیم ، سردبیر مرکز اجتماعی و مسجد لین در بیرمنگام به خبرنگاران اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا همچنان در شهرهای ما موج می‌زند و ما باید یکبار دیگر خود را برای گذراندن ماه رمضان دیگری در خانه‌های خود آماده کنیم. و از مساجد دور باشیم.

وی گفت: در سال جاری ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مسلمانان احساس مسئولیت می‌کنند تا مسئولیت ماه رمضان خود را به عهده بگیرند، خواه قادر به میزبانی نمازهای روزانه ، وعده های غذایی و رویدادهایی باشیم که آنها به آنها عادت کرده اند یا نه.

نعیم توضیح داد: مردم متدین در گذشته معمولا شش ماه قبل آماده‌سازی برای ماه رمضان را  آغاز می‌کردند. برای ادامه راه آنها ، ما نیز زودتر از حد معمول آماده‌سازی خود را آغاز می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از نظر روحی برای ماه آماده هستیم.

نعیم گفت: رویدادهای مبتنی بر اجتماع مانند نمازهای جمعی و افطاری‌های روزانه امسال امکان پذیر نیست ، اما ‌دین ما انعطاف پذیری دارد.

وی گفت: در عوض ما  در حال حاضر بیش از 20 نوع فعالیت و رویداد آنلاین مختلف را برنامه ریزی کرده‌ایم، از جمله مسابقات برای کودکان که به آنها کمک می‌کند تا به فضای معنوی ماه رمضان وارد شوند. همچنین در حال مذاکره با شورای شهر هستیم تا امکان حضور تعداد محدودی از نمازگزاران در مساجد امکان‌پذیر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha