پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ ویژه‌ برنامه نشست اندیشه ورزان جوان در سمنان

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی از روز نخست تا الان خط و مسیر و مشی و منشش تغییر نکرده است و دلدادگی مردم به اصل انقلاب همچنان باقی هست، خاطرنشان کرد: انتقاد ها سر جای خود و مردم ما در واقع به عملکرد ما مسئولین نقد دارند نه اصل انقلاب.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، محمد حسین صفارهرندی، در ویژه برنامه نشست اندیشه ورزان جوان در سمنان، در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان، اظهار داشت: در نظرسنجی هایی که اخیر شخصی به بنده گزارش داده بود، مردم ما بیش از ۹۱درصد چسبیدند به این انقلاب و نظام و آن را رها نمی کنند و کمتر از ۹ درصد را می توان گفت یا بی تفاوت بودند و یا دنبال حذف انقلاب هستند.

تصویر سازی غلط از افکار مردم در جامعه نسبت به انقلاب

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: متاسفانه تصویری که از مردم به جامعه عرضه می شود، انگار همه جانشان از دست این انقلاب به لب رسیده است، اما متاسفانه باید بدانیم و به این باور برسیم که دستگاه رسانه ای و تبلیغاتی دشمن بسیار قوی است.

وی با بیان اینکه قشر وسیعی از مردم ما که جنگ و انقلاب و امام راحل را ندیدند بعدها به این قافله پیوستند و حتی آنان که دوران امام راحل را درک نکردند اما دلبسته و شیفته امام راحل هستند و دلدادگی آنان کمتر از آنان که در محضر حضرت امام (ره) زانو زدند نیست، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «راه ما راه امام و هدف ما همان هدف امام است»؛ باید بدانیم که تفاوتی میان امام راحل و حضرت آقا نیست و از جوانان امروز هر کس که دلبسته حضرت امام شدند آنها کسانی هستند که آقا را دیدند.

مردم به عملکرد مسئولین نقد دارند نه اصل انقلاب

صفار هرندی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از روز نخست تا الان خط و مسیر و مشی و منشش تغییر نکرده است و دلدادگی مردم به اصل انقلاب همچنان باقی هست، خاطرنشان کرد: انتقاد ها سر جای خود و مردم ما در واقع به عملکرد ما مسئولین نقد دارند نه اصل انقلاب.

وی با اشاره به این مطلب که جایگاه ما پیش از انقلاب در میان عالم کجا بود و امروز کجاییم؟! گفت: پیشرفت‌های راه و جاده و آب و روستایی جای خود اما امروز انقلاب شکوهمند اسلامی، ایران را در مراتب بالایی در برخی از سطوح در ۱۰ رتبه اول دنیا توانسته است بنشاند و تکیه به توان داخلی و تولید واکسن و کارهایی نظیر آن در پیش از انقلاب نبود اما امروز به این درجه از توانمندی رسیده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اینکه جوانان تاریخ را بخوانند و بدانند که با این انقلاب ما از چه جهنمی رها شدیم، افزود: امروز مدعیانی پیدا و حاضر شده اند و می گویند ما دوره شکوفایی پیش از انقلاب را از دست دادیم و متاسفانه این افراد خیانت ها و جنایات دوره پیش از انقلاب را نادیده می گیرند و جوانان نباید فریب این توهم‌زایی که رسانه های دشمن دارد را بخورند.

اقتدار و عظمت نظامی انقلاب اسلامی

وی با اشاره به اقتدار و عظمت نظامی انقلاب اسلامی گفت: امروز یک بسیجی وقتی می بیند که یک قایق سوار آمریکا که بعدها مشخص هم شد اشتباه به این مسیر آمده بودند، این طرفی آمده، آن قایق سوار بدون اینکه اسلحه را ببیند به محض مشاهده یک بسیجی انقلابی دست‌هایش را بالا می برد.

صفارهرندی تصریح کرد: بنده در تحقیقاتی که داشتم دیدم پیش از انقلاب به لحاظ فناوری در ۴۰ رتبه برتر که هیچ حتی در رتبه های پایین تر نبودیم و تراز ایران پیش از انقلاب در دنیا را پیدا نکردم، اما به واسطه انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی با وجود آنکه الان اوضاع اقتصادی بهم ریخته شده ایران در رتبه ۲۴یا ۲۵ دنیا قرار دارد اما قبل از بهم ریختگی اوضاع اقتصاد در رتبه ۱۸ام بودیم.

وی با بیان اینکه اگر این ثابت نشود که ما بابت گام اول انقلاب اسلامی پشیمان نیستم نمی توانیم قدم درست را برای گام دوم انقلاب برداریم، گفت: برخی از رفقای ما که خسته شدند می خواهند بگویند مردم از انقلاب خسته شدند اما این طور نیست و مردم همراه‌اند و خود شخص خسته شده است و می خواهد بگویند مردم از این انقلاب خسته اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گام نخست ما این بود که انقلاب ما با انقلاب های دیگر متفاوت است و نظریه انقلابی در این نظام جواب داده است، گفت: سقف آرزوی های ما اینجا نبوده و نیست و انقلاب اسلامی همچنان در مسیر اصلی خودش در حال حرکت است و به همه آن چیزهایی که می خواستیم هنوز دست نیافته ایم؛ در فاصله ما با آن چیزی که نداریم در برخی از موارد شاید دچار نقصان شویم چون الگویی نداریم و این شاید چیز طبیعی باشد زیرا مدل الگوی انقلاب اسلامی در دنیا نیست که ما از آن الگوبرداری کنیم.

وی با اشاره به خصوصیات دولت جوان حزب اللهی تصریح کرد: دولت اصلی ترین قوه در کشور است و درست که سه قوه داریم اما نه قوه مقننه و نه قوه قضائیه در حد و اندازه قوه مجریه نیستند و خود حضرت آقا هم نگاهشان این است که این قوه بسیار مهم است؛ زیرا اصل مسائل کشور در دستان دولت است.

صفارهرندی با بیان اینکه هیچ کدام از دستگاه های دیگر مثل دولت شبکه سراسری ندارند، دولت در تمام ده‌کوره ها هم نماینده دارد اما مجلس شورای اسلامی هم حتی این چنین نیست، گفت: دولت فقط رئیس جمهور و وزیر نیست، دولت یک شبکه سراسری چندهزاری در سراسر کشور است.

ویژگی ها و خاصیت های جوانی

وی با اشاره به ویژگی ها و خاصیت های جوانی در طرح بحث «دولت جوان حزب اللهی» گفت: حضرت آقا در جایی فرموده بودند که اگر حاج قاسم سلیمانی چندین مرحله دیگر هم قرار بود برای سپاه قدس انتخابشان کنیم همین ایشان را انتخاب می کردیم زیرا نشاط و انرژی جوانی در کار داشت؛ جوان یعنی انرژی و توان داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جوان خاصیت وجودی اش غیر محافظه کار است ملاحظه کاری محصول محافظه کاری و ملاحظات انسان را زمین می زد و خصلت جوان انقلابی و غیر محافظه کار بودن است؛ جوان خلاق است و یک جاهایی خلاقیت هایی دارد که انسانی که سنش بالاتر باشد نمی تواند خلاق باشد؛ خاصیت بعدی جوانان این است که تعلقات جوانان محدود است.

وی با بیان اینکه دانش امروزی و روزآمد را جوانان از ما بیشتر دارند؛ یعنی it ، فضای مجازی و فناوری اطلاعات. بنابراین در عرصه های توانمندی جوانان باید به آنان میدان داد.

تعریف یک شخص حزب اللهی

صفارهرندی با اشاره به ویژگی های یک فرد حزب اللهی گفت: حزب اللهی کسی است که به تعریف قرآن کریم«أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»؛ و یک انسان ولایتمدار، متدین، مذهبی و دین دار و غیر حزبی است، حزب اللهی کسی است که اگر اطرافیان و دوستان و فامیل و یا همشهری خواسته غیر معقول و جدای از خواسته خدا و پیامبر(ص) داشته باشد کنار می زند.

وی با بیان اینکه وقتی می گوییم دولت جوان حزب اللهی بار معنایی آن را دقیق و درست بدانیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم، گفت: ما باید سامانه ای داشته باشیم که نیروهای زبده و ورزیده و کارآمد را در آن شناسایی کنیم که جاهای دیگر به آن حزب می گویند و منتظر نباشیم تا شب انتخابات منتظر بررسی و آزمودن اشخاص برای رأی دادن باشیم. سامانه ای باید باشد که در آن کادرهای انقلاب تربیت پیدا می کنند. مدرسه تربیت این کادرهای ما یک تشکیلات سیاسی است و جبهه ای باید تشکیل شود که همه گروههای مختلف حزب اللهی در آن باشند تا در انتخابات تعدد افراد از یک گروه نباشد. گرایش قالب مردم بر این بوده است که امید بسته اند به این بخش و دولت جوان حزب اللهی و نباید مردم را ناامید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha