شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ویژه برنامه های دهه فجر

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم فاطمه نجار با تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) به شرح اقدامات فرهنگی و پژوهشی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها)، در ایام الله دهه فجر پرداخت و بیان کرد: زنده نگه داشتن ایام الله دهه فجر شکر نعمت انقلاب اسلامی است و با گرامیداشت و یادآوری ایثارگری و فداکاری‌های ملت ایران در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به نوعی تجدید میثاق با امام راحل و آرمان های انقلاب و شهدا است.

وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای آن در حوزه‌های مختلف برشمرد و بیان کرد: به علت هجوم تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان انقلاب اسلامی، مردم به خصوص نسل جوان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی ناآگاه هستند؛ بنابراین این ایام فرصت مغتنمی برای تشریح و تبیین فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و موفقیت ها، پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های گوناگون است‌.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان با بیان این که دشمنان خارجی و داخلی با طرح و برنامه‌های مختلف در تلاش هستند که مردم را از نظام ناامید کنند، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی شادی بخش و نشاط آفرین در جهت تبیین باورها، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ایجاد امید و انگیزه در جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

خانم نجار، نصب سخنان و رهنمودهای امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و شهیدان انقلاب اسلامی و شهید حاج قاسم سلیمانی در ارتباط با مبانی و نظریه انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای انقلاب را یکی از دهها برنامه این مدرسه معرفی کرد و با بیان این که به علت شیوع کرونا و محدودیت ها در برگزاری برنامه ها، بیشتر فعالیت ها در فضای مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برخی برنامه ها را به صورت محدود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدرسه برگزار می شود.

وی با اشاره به این که تولید محصولات مجازی با شیوع ویروس کرونا رشد قابل توجهی داشته است، گفت: تولید محتوا و مطالب مرتبط با تاریخ انقلاب و مبانی نظام جمهوری اسلامی در محورهای تاریخ شفاهی پهلوی، مقایسه انقلاب ایران با سایر انقلاب‌های جهان، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، معرفی شهدای انقلاب، روایت انقلاب در عصر ظهور از منظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و انتشار در فضای مجازی از فعالیت های مدرسه است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان ادامه داد: برگزاری مراسم روز میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) و تجلیل از مقام مادر و زن با حضور اساتید مدرسه و اعطاء هدایا از دیگر اقدامات دهه فجر است.

خانم نجار برنامه‌های پژوهشی با موضوعات «چگونگی و چرایی انقلاب اسلامی، هویت زن و انقلاب اسلامی و فلسفه انقلاب اسلامی و راهکارهای تداوم راه انقلاب» در دهه فجر برگزار می شود.

وی اظهار کرد: به منظور آشنایی بیشتر خواهران طلبه با تفکر انقلابی و اندیشه مجاهد مبارز انقلاب آیت الله مصباح یزدی(رحمةالله علیه) نمایشگاه کتاب با معرفی آثار آیت الله مصباح(ره) و موضوعات انقلابی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha