پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گرامیداشت دهه فجر

حوزه/ معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان گفت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه عقلانیت استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم دوست محمدیان در نشست معرفتی با عنوان "مدبرانه و عقلایی بودن دفاع مقدس" که با حضور کارکنان و شماری از اساتید و طلاب مرکز تخصصی و مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با اشاره به دهه فجر، انقلاب اسلامی ایران را در پیدایش، کیفیت و انگیزه با دیگر انقلاب ها متمایز دانست.

وی، در بیان علت تمایز انقلاب ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران در اصل پیدایش، گرایشی به شرق و غرب نداشته و یک انقلاب مستقلی بود، حضرت امام(ره) در کیفیت پیدایش با تسخیر قلوب و دادن بینش به مردم و به لحاظ انگیزه با انگیزه الهی، این انقلاب را ایجاد کرد.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، محور اصلی حرکت حضرت امام(ره) را قرب به خداوند عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه عقلانیت استوار بود، حضرت امام(ره) نظام را مدبرانه و براساس عقلانیت رهبری کرده و امر ایشان بر رفراندوم جمهوری اسلامی با اینکه می دانست مردم طالب جمهوری اسلامی هستند، دلالت بر تدبیر و عقلانیت داشت.

دوست محمدیان، در بحث از مدبرانه و عقلانی بودن دفاع مقدس، با استناد به کلام مقام معظم رهبری(مدظله) "دفاع مقدس را یکی از عقلانی ترین حوادث ملت ایران دانست که از ابتدا تا آخر، مدبرانه و عقلایی بود ".

وی، با اشاره به علت تاکید رهبر معظم انقلاب بر عقلانیت هشت سال دفاع مقدس افزود:خطاب فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به آن دسته از افرادی است که حماسه رزمندگان ما را صرفاً یک حرکت احساسی تلقی می کردند.

استاد حوزه، از دیگر دلایل بر تاکید فرمایش رهبر معظم انقلاب نسبت به عقلانی بودن حماسه دفاع مقدس را عدم تحریف این حماسه برشمرد و خاطرنشان کرد: باید ذخایر علمی دفاع مقدس را حفظ کرده و نگذاریم مورد تحریف قرار گیرد، لذا پژوهش های علمی در موضوعات متنوع جنگ، مانع از از این تحریف خواهد شد.

دوست محمدیان توضیح داد: غالباً در مجالس و سخنرانی ها، به جنبه های احساسی رزمندگان پرداخته و به برنامه ریزی های اتاق جنگ برای طراحی عملیات و تدبیر فرماندهان کمتر اشاره شده لذا تبیین این حماسه مانع از طرح بسیاری از شبهات و انحرافات خواهد شد.

وی در پایان خطاب به حاضرین، بر طرح مباحث دفاع مقدس و آمادگی جهت پاسخگویی به شبهات توصیه و تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha