جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری فیلم منصور

حوزه/ تهیه کننده فیلم «یدو» با اشاره به ژانر فیلم گفت: این فیلم ترکیبی از ژانر دفاع مقدس، با نگاهی به حوزه خانواده و توجه به نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «یدو» پس از اکران فیلم در سالن رسانه‌ها با حضور مهدی جعفری، کارگردان، محمدرضا مصباح، تهیه کننده و سایر بازیگران و عوامل فیلم، در برج میلاد با حضور اصحاب رسانه و منتقدان سینما برگزار شد.

مهدی جعفری کارگردان فیلم «یدو» با اشاره به روند رسیدن به قصه فیلم اظهار داشت: من در اهواز متولد شدم و چندسالی هست که در حوزه دفاع مقدس کار می‌کنم و روزی اتفاقی یکی از دوستان کوتاه زخم شیر از صمد طاهری را برای من تعریف کرد و به من پیشنهاد ساخت فیلمش را داد.

وی با بیان این که ما از داستان کوتاه زخم شیر فیلمنامه یدو را به نگارش در آوردیم، گفت: همیشه کار در سینما برایم جدی و پیچیده بود و سعی کردم در این مسیر سخت آرام آرام قدم بر دارم.

جعفری با اشاره به حضور ستاره پسیانی و ایفای نقش مادر تصریح کرد: من در کارهایم از بازیگردان استفاده می‌کنم تا آماده سازی و کنترل بازیگران به خصوص بازیگران کودک برایم آسان تر باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در قصه اصلی که انتخاب کردیم سن مادر کمی بالاست و ما در جهان فیلمنامه سن مادر را کمی پایین‌تر آوردیم و در نهایت هم به ستاره پسیانی رسیدیم و او هم ریسک کرد و پذیرفت.

جعفری با اشاره به این‌که این فیلم با سختی‌های فراوان ساخته شد، افزود: به دلیل شرایط کرونا در اخذ مجوزها و بسیاری از امور با چالش مواجه شدیم، برای ساخت فیلم جنگی و دفاع مقدس باید بر توانایی خود و گروه حساب کنید؛ چرا که  خیلی نمی‌توان بر کمک نهادها و ارگان‌ها حساب کرد.

محمدرضا مصباح، تهیه کننده فیلم «یدو» با اشاره به ژانر فیلم و این که این فیلم ترکیبی از ژانر دفاع مقدس، با نگاهی به حوزه خانواده و توجه به نوجوانان است، اظهار داشت: معمولاً در سینما رسم نیست در اقتباس از داستان، نویسنده کتاب حضور داشته باشد، اما با این که اصر اقتباسی آزاد بود من با نویسنده اثر تماس گرفتم و از او کسب اجازه کردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha