جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: حج و زیارت در نشر فرهنگ وشکل گیری تمدن اسلامی نقش مهمی دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار محمد آزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه حج و زیارت در نشر فرهنگ و شکل‌گیری تمدن اسلامی نقش مهمی دارد، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب اصرار دارند که کلید واژه تمدن اسلامی را که بسیار اساسی و راهبردی است، نهادینه کنند و حج و زیارت نقش مهمی برای تحقق این معنا دارد.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین  تصریح کرد: وقتی صحبت از تمدن‌سازی می‌شود در واقع همه فعالانی که در هر کجای نظام کار می‌کنند، باید قطعه پازلی باشند که تحقق بخش تمدن اسلامی باشند و یکی از قطعات مهم و محوری، حوزه حج و زیارت است که اگر در هر استانی درست عمل شود، این قطعه به زیبایی شکل گرفته و به پیش می‌رود.

 امام جمعه قزوین افزود: هر چه بتوانیم در ساخت قطعات پازل تمدن اسلامی بهتر عمل کنیم، در معرفی آن به جهان نیز موفق‌تر خواهیم بود. امروز در عرصه‌های بسیاری موفق شده‌ایم و در برخی عرصه‌ها مانند اقتصاد، نگاه به غرب و اجانب خوب عمل نکرده‌ایم و لازم است تجدید نظر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه نگاه‌های دنیایی مانع خدمت به مردم است، بیان کرد: مردم برای به ثمر رسیدن و تداوم انقلاب اسلامی، شکنجه و زندان دیده‌اند و جان خود را فدا کرده‌اند و باید مراقب باشیم در خدمت به مردم و مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم نگاه‌های دنیایی جای رسالت‌های ایمانی را نگیرد. محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور بیان کرد: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در اعزام زائر بوده و بحمدالله کارهای خوبی انجام شده است.

گفتنی است، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت کشور به منظور تکریم و معارفه مدیر حج و زیارت استان به قزوین سفر کرده است.

امام جمعه قزوین  در این مراسم، انتصاب آقای عباس دمیرچی به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان قزوین را تبریک و از خدمات آقای محمدرضا یوسفی مدیر پیشین قدردانی کرد.

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha