چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امیر حاتمی

حوزه/ امیر حاتمی با بیان اینکه امروز به استقلال دفاعی و بازدارندگی نظامی دست یافته‌ایم، گفت: نیروهای مسلح هر تهدیدی را در نطفه خفه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پیش از انقلاب ۳۰ محصول دفاعی در کشور تولید می‌شد که امروز به برکت انقلاب و با تلاش دانشمندان داخلی این رقم به ۸۰۰ محصول افزایش یافته است.

وی افزود: امروز به استقلال دفاعی و بازدارندگی نظامی دست یافته‌ایم که پایه دستیابی به استقلال اقتصادی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دکترین دفاعی جمهوری اسلامی بازدارندگی دفاعی فعال است و هرجا تهدیدی علیه کشور شکل بگیرد، نیروهای مسلح آن را در نطفه خفه خواهند کرد.

امیر حاتمی تصریح کرد: امنیت منطقه نه توسط آن‌هایی که از آن سوی دنیا آمده‌اند، بلکه باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود.

وی بیان کرد: به ما می‌گویند چرا تسلیحات می‌سازید؛ به آن‌ها می‌گوییم سرنوشت کسانی که توان دفاعی نداشتند، چه شد و با آن‌ها چه کردید؟

وزیر دفاع گفت: دشمن می‌خواهد ما سلاح و توان دفاعی نداشته باشیم تا هر وقت خواست جمهوری اسلامی را تهدید و تهدیداتش را عملی کند که این اتفاق رقم نخواهد خورد و ما همواره در پی تقویت بنیه دفاعی کشور خواهیم بود و این موضوع به کسی ارتباط ندارد.

امیر حاتمی تصریح کرد: امنیت مانند اکسیژن است و آن را با همه وجود برای میهن اسلامی خود تأمین می‌کنیم.

وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها در دنیا متفاوت بود و شعار بنیادین نه شرقی نه غربی گواهی بر این موضوع بود که البته هزینه‌هایی را نیز برای ما در پی داشت که از جمله آن‌ها تحمیل جنگ هشت ساله از سوی دشمنان بود

وزیر دفاع با بیان اینکه مردم در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی شعارهای پرمغزی از جمله «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» سر می‌دادند، عنوان کرد: مردم پیش از انقلاب اسلامی از اینکه استقلال نداشتند، ناراحت بودند و رژیم وابسته، عزت و استقلال آن‌ها را از میان برده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha