شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد ادمونتون پناهگاه بی‌سرپناهان در سرمای -۵۰ درجه کانادا

حوزه/ درحالی که محیط زیست کانادا به سرمای یخببندان -۵۰ درجه سانتی‌گراد هشدار داده است، مسجد الرشید در ادمونتون با همکاری چند نهاد برای ۴۰۰ بی‌خانمان تخت گرم آماده کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، مسجدی در شمال ادمونتون در کانادا در تلاش برای کمک به همشهریان در دمای هوای بسیار سرد و یخبندان -۵۰ درجه سانتی‌گراد، اقدام به ایجاد پناهگاهی کرده و درهایش را برای پناه‌دادن به صدها شهروند ادومتونی باز گذاشته است.

مسجد الرشید با شهرداری ادمونتون، ماسترد سید، کلیسای لوتران ترینیتی و دیگران همکاری کرده است تا بیش از ۴۰۰ تخت گرم را در زمان برودت برای افراد آسیب‌پذیر در سرما فراهم کند. داوطلبان مسجد الرشید ۷۲ اتاق تختخوابی خود را تا زمان گرم شدن باز نگه می‌دارند.

هشدار آغاز سرمای شدید یکشنبه توسط محیط زیست کانادا صادر گردید و در مورد باد بسیار سرد و دمای هوای فوق العاده یخبندان بین ۴۰- و -۵۵ درجه سانتیگراد در بیشتر مناطق آلبرتا هشدار داده شد.

نورالحدنی به نمایندگی از مسجد الرشید گفت: ما در تلاش هستیم زندگی آسیب پذیرترین همسایگان خود را بهتر کنیم.

وی گفت: آنها فضای امنی برای اقامت خواهند داشت. آنها یک وعده غذای گرم برای خوردن ، همراهی، قهوه و میان وعده و غیره را در اختیار خواهند داشت. هر چه آنها نیاز دارند. ما پتو داریم ، همچنین لباس نیز در اختیارشان می‌گذاریم.

این مقام مسجد در ادامه ضمن تشکر از داوطلبان مسلمانی که برای این طرح در تلاش هستند، خاطرنشان کرد: این برای ما معانی زیادی دارد. این بخشی از دین ما است و ما بخشی از سیستم اعتقادی ماست.

گفتنی است این مسجد از سه سال پیش‌ فضاهای پناهگاهی ارائه داده است. اعضا پس از شنیدن خبر مرد ادمونتونی که در اثر قرار گرفتن در معرض سرما جان خود را از دست داد، تصمیم به آغاز این طرح گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha