جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تلبس

حوزه/ مراسم تلبس جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، مراسم تلبس و عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان کاشمر با حضور امام جمعه موقت شهرستان، مسئولان، مدیران و اساتید مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام علی احدی، امام جمعه موقت شهرستان کاشمر در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه یک طلبه ملبس در جامعه، تصریح کرد: یکی از بزرگترین افتخارات روحانی، لباس پاک و مقدسی است که وی بر تن کرده و همین لباس مسئولیت این قشر عالم و دلسوز را در جامعه اسلامی سنگین کرده است.

وی با بیان اینکه طلبه ملبس وظیفه و رسالت سنگینی در جامعه بر دوش دارد، خاطر نشان کرد: عملکرد یک طلبه در جامعه باید موید گفتار او باشد که در این صورت تأثیرگذاری لازم را در میان مردم خواهد داشت.

وی با اشاره به تلبس طلاب این مدرسه عنوان کرد: طلاب واجد شرایط با توجه به آئین نامه تلبس، پس از گذراندن کارگاه های تجوید، آداب طلبگی، اخلاق و زی طلبگی، بایدها و نبایدهای لباس مقدس روحانیت و مصاحبه، مجوز تلبس را اخذ می کنند که بر این اساس، در این مراسم آقایان علی اکبر میری، رسول حجتی فر، جواد امینی، رضا رضادوست از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) کاشمر، به لباس مقدس روحانیت معمم شدند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha